To ma być cios w Dacię Duster. W tej sytuacji nowa Omoda musi kosztować mniej niż 80 tys. zł

Jak radzi sobie Omoda na polskim rynku? Od kiedy marka pojawiła się nad Wisłą w czwartym kwartale 2024 roku, sprzedaż rośnie w szybkim tempie. Polacy błyskawicznie przekonują się do jedynego obecnie oferowanego SUV-a z Chin – modelu Omoda 5. Ale Chińczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Nadchodzi ofensywa nowych modeli, a jeden z nich mierzy prosto w Dacię Duster. To oznacza jedno: jego cena nie może przekroczyć 80 tys. zł. Co już o nim wiemy?

Dacia Duster czeka na trudnego rywala

Omoda i Jaecoo – marki, które wspólnie zadebiutowały na polskim rynku – radzą sobie znakomicie. Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku blisko 2400 Polaków zdecydowało się na zakup jednego z dwóch oferowanych SUV-ów tych marek. To oznacza, że każdego dnia średnio 80 osób wybiera chińskiego SUV-a tylko od tego importera.

Nic dziwnego, że apetyty rosną. Aby zdobyć kolejnych klientów, Omoda musi zaproponować jeszcze bardziej atrakcyjne cenowo modele. Omoda 5 w cenie około 115 tys. zł to uczciwa oferta biorąc pod uwagę bogate wyposażenie, ale dla wielu Polaków nadal zbyt wysoka. Dlatego marka szykuje nowy model – Omodę C3. Nie ma nic wspólnego z Citroenem C3, a powalczy o tych samych klientów, co Dacia Duster.

Omoda C3: pierwsze szkice i pierwsze wnioski

Omoda C3 została już pokazana w formie pierwszych szkiców. Wyróżnia się bardziej kanciastą sylwetką niż Omoda 5 – co może być zaletą, bo taki styl przypadł do gustu wielu kierowcom. Z profilu przypomina nieco innego chińskiego SUV-a – Forthinga T-Five – choć z nim również nie jest spokrewniona. Wnętrze zaskakuje – mimo że C3 ma być budżetowym modelem, wielki ekran multimediów wygląda jak żywcem wyjęty z nowych Mercedesów.

Omoda C3 - wnętrze, szkic, fot. Omoda
Omoda C3 – wnętrze, szkic, fot. Omoda

Jeśli chodzi o napędy, priorytetem będą hybrydy. Chińczycy trafnie ocenili nastroje polskich kierowców – zainteresowanie elektrykami nie rośnie tak szybko, jak zakładano. Dlatego pierwszeństwo będą miały wersje hybrydowe, a elektryczne odmiany pojawią się później. Premiera Omoda C3 została zaplanowana na trzeci kwartał 2025 roku, czyli idealnie na wakacyjny sezon.

Cena to klucz

Skoro Omoda C3 celuje bezpośrednio w Dacię Duster, nie może być droga. Duster startuje w Polsce od nieco ponad 80 tys. zł, więc Omoda musi zejść poniżej tej psychologicznej bariery, żeby przekonać do siebie klientów. Spodziewana cena? Około 77–79 tys. zł – i to już za dobrze wyposażoną wersję z prostym silnikiem benzynowym.