Marka od samochodów z gwarancją na milion kilometrów wejdzie do Europy. Polacy nie mogą się doczekać

Na mojej skrzynce pojawiło się sporo wiadomości po artykule o marce Jetour, którą Polacy zaczęli sprowadzać na własną rękę. Skąd takie zainteresowanie? Kluczowa jest gwarancja, jaką oferuje importer na Bliskim Wschodzie – aż 10 lat lub milion kilometrów. To robi ogromne wrażenie i przyciąga uwagę. Wiele osób czeka na debiut tej marki w Europie – i w końcu się doczeka. Jetour pojawi się na Starym Kontynencie jeszcze w tym roku.

„Mam Defendera i niebawem będę chciał zmienić auto. Pisze Pan, że ludzie sprowadzają te samochody z Dubaju i że spotkał je Pan już w Polsce. Czy ma Pan wiedzę, jak wygląda sprawa serwisu tych aut w naszym kraju?” – to tylko jedna z wielu wiadomości, które trafiły na moją skrzynkę odbiorczą.

Dlaczego Jetour tak bardzo interesuje Polaków? Na naszych drogach zaczęły pojawiać się pierwsze egzemplarze sprowadzone z Dubaju lub Chin, które robią świetne wrażenie. Wyglądają niczym mniejsze SUV-y Toyoty czy Land Rovera. W dodatku oferują imponującą 10-letnią gwarancję z limitem miliona kilometrów oraz 3-letni bezpłatny serwis (!). Dla wielu osób nie chodzi już nawet o to, czy faktycznie skorzystają z tej gwarancji. Sam fakt jej istnienia to dla nich dowód jakości i zaufania do produktu.

Jetour T2 - tył
Jetour T2 – tył

Jetour pozycjonuje swoje modele jako wydajne auta terenowe, gotowe do jazdy w trudnych warunkach. Co ważne – to nie są elektryki. Pod maską jednego z najpopularniejszych modeli pracuje prosty konstrukcyjnie silnik benzynowy o mocy 254 KM. Wnętrze również nie zawodzi – komfort podróży stoi na bardzo wysokim poziomie.

Jetour T2 - wnętrze
Jetour T2 – wnętrze

Jetour wejdzie do Europy w trzecim kwartale 2025 roku

To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy wstrzymywali się z decyzją o sprowadzeniu auta z zagranicy. Jetour, marka należąca do koncernu Chery, zapowiedziała oficjalne wejście na rynek europejski podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Pierwsze modele mają pojawić się w Europie już w trzecim kwartale 2025 roku.

Dzięki obecności i dobrym wynikom marek Omoda i Jaecoo w Polsce, a także ich dynamicznie rozwijającej się sieci sprzedaży i serwisu, wejście Jetoura na europejski rynek będzie znacznie ułatwione.

Jetour oferuje samochody z napędem benzynowym oraz hybrydy plug-in, co pozwala jej ominąć unijne cła na chińskie auta elektryczne. Firma zapowiada ambitną ekspansję – do 2027 roku jej modele mają być dostępne w większości krajów Europy.

Jetour T2 - informacja o gwarancji z oficjalnego katalogu
Jetour T2 – informacja o gwarancji z oficjalnego katalogu

Choć obecnie nie planuje się produkcji w Europie, w przyszłości może się to zmienić. W ubiegłym roku Jetour sprzedał około 560 tysięcy pojazdów, a na 2025 rok prognozuje wzrost sprzedaży do 800 tysięcy. Bliski Wschód, Ameryka Łacińska, Rosja i Afryka odpowiadają dziś za około 35% całkowitej sprzedaży, jednak firma zakłada, że w nadchodzących latach udział rynków zagranicznych wzrośnie do 50%.

W Chinach Jetour T2, ten ze zdjęcia głównego, kosztuje około 80 tysięcy złotych. W Emiratach cena skacze już do 130 tysięcy. Nawet jeśli cena w Polsce osiągnie 200 tysięcy, wciąż będzie to świetna oferta – trudno będzie znaleźć coś lepszego za te pieniądze.

Źródło: motofilm.pl, Reuters