Najtańsze Subaru w Polsce jest o 5 tys. zł tańsze od chińskiego SUV-a Jaecoo, a ma 8 lat gwarancji i wyższy prześwit

Kiedy ostatni raz brałeś pod uwagę zakup nowego Subaru? Domyślam się, że dawno temu. Ja właściwie zapomniałem o tej marce i uważam, że to błąd. Okazuje się bowiem, że mają w ofercie bardzo ciekawe auto w bardzo dobrej cenie. Jest o 5 tys. zł tańsze od Jaecoo 7 z napędem na cztery koła, a dodatkowo oferuje dłuższą gwarancję i przewagę w wielu innych aspektach.

Marzy Ci się samochód do wszystkiego? To może być właśnie to

Subaru wciąż wie, jak robić auta. Faktem jest, że w ostatnich latach trochę o nich ucichło, ale z drugiej strony zawsze byli nieco niedoceniani. Niedawno pokazali nowego Forestera, oferowanego tylko w jednej specyfikacji za 205 tys. zł. No, z całym szacunkiem, ale mało która polska rodzina dysponuje taką kwotą.

Za to jeśli rozważasz Jaecoo 7, to Japończycy mają alternatywę tańszą o 5 tys. zł – model Crosstrek. Kosztuje on dokładnie 152 900 zł i napędza go bezawaryjny silnik o pojemności 2.0 l i mocy 136 KM. Spala podobnie jak w „dżejku” – około 8 litrów w cyklu mieszanym na 100 km. Co jeszcze oferuje? Nie tylko pierwsze miejsce w rankingu bezawaryjności.

Subaru Crosstrek - wnętrze, fot. Subaru
Subaru Crosstrek – wnętrze, fot. Subaru

Przede wszystkim Crosstrek ma aż 220 mm prześwitu. To więcej niż w małym terenowym Avengerze czy nawet w Dacii Duster 4×4 (217 mm)! Do tego jednostka współpracuje z autorskim stałym napędem na cztery koła marki, który świetnie sprawdza się na bezdrożach – zwłaszcza jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę w terenie.

Dla porównania, Jaecoo 7 w wersji z napędem na cztery koła kosztuje minimum 157 900 zł. Ma mniejszy silnik – o pojemności 1.5 l i, co ważne, znacznie niższy prześwit – tylko 200 mm! Choć chiński SUV też świetnie radzi sobie w terenie, to w praktyce takie Subaru znacznie trudniej uszkodzić.

Subaru Crosstrek, fot. MM Cars Subaru Katowice
Subaru Crosstrek, fot. MM Cars Subaru Katowice

Mimo wyższej mocy Jaecoo 7 przyspiesza do setki w 11,4 sekundy, podczas gdy Crosstrek potrzebuje tylko 10,8 sekundy. Japońskie auto ma też wyższą prędkość maksymalną – rozpędza się do 198 km/h, podczas gdy Jaecoo osiąga maksymalnie 180 km/h.

Przewaga chińskiego SUV-a? W bagażniku

Jaecoo 7 ma przewagę gdzie indziej. Oferuje zdecydowanie większy bagażnik. W wersji Offroad ma on pojemność 480 litrów. W Subaru Crosstrek zapakujemy zaś tylko 315 litrów bagaży. Długość samochodów jest jednak zbliżona – Subaru mierzy 4495 mm, podczas gdy Jaecoo ma równe 4500 mm. Różnica 5 mm jest praktycznie nieodczuwalna dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Zwłaszcza że rozstaw osi też jest podobny – 2670 mm w Subaru i 2672 mm w Jaecoo 7.

Jeśli chodzi o wyposażenie, Crosstrek już w podstawowej wersji oferuje podgrzewane przednie siedzenia, kamerę cofania, 11,6-calowy ekran dotykowy, automatyczną dwustrefową klimatyzację i pełen zestaw systemów bezpieczeństwa oraz asystujących kierowcy. Oczywiście, Jaecoo na pewno ma coś, czego nie ma w Subaru, ale wszystkie najważniejsze funkcje zwiększające komfort podróży znajdziesz w obu autach.

Oferta na Subaru Crosstrek, fot. motofilm.pl
Oferta na Subaru Crosstrek, fot. motofilm.pl

Wygląda na to, że Subaru przygotowało naprawdę ciekawe auto, które może rywalizować nawet z popularnym chińskim SUV-em. Szkoda, że ludzie tego nie dostrzegają, ale najprawdopodobniej po prostu o tym modelu nie wiedzą. Warto, by każdy miał świadomość, że japońska alternatywa jest już w zasięgu ręki. Zwłaszcza że Subaru oferuje aż 8 lat gwarancji, podczas gdy Jaecoo tylko 7 lat. O tym nawet ja dowiedziałem się dopiero podczas tworzenia tego artykułu.

Źródło: motofilm.pl