Najtańsze Subaru w Polsce jest o 5 tys. zł tańsze od chińskiego SUV-a Jaecoo, a ma 8 lat gwarancji i wyższy prześwit

Kiedy ostatni raz brałeś pod uwagę zakup nowego Subaru? Domyślam się, że bardzo dawno temu. Uważam, że to błąd.

Kiedy ostatni raz brałeś pod uwagę zakup nowego Subaru? Domyślam się, że dawno temu. Ja właściwie zapomniałem o tej marce i uważam, że to błąd. Okazuje się bowiem, że mają w ofercie bardzo ciekawe auto w bardzo dobrej cenie. Jest o 5 tys. zł tańsze od Jaecoo 7 z napędem na cztery koła, a dodatkowo oferuje dłuższą gwarancję i przewagę w wielu innych aspektach.

Marzy Ci się samochód do wszystkiego? To może być właśnie to

Subaru wciąż wie, jak robić auta. Faktem jest, że w ostatnich latach trochę o nich ucichło, ale z drugiej strony zawsze byli nieco niedoceniani. Niedawno pokazali nowego Forestera, oferowanego tylko w jednej specyfikacji za 205 tys. zł. No, z całym szacunkiem, ale mało która polska rodzina dysponuje taką kwotą.

Za to jeśli rozważasz Jaecoo 7, to Japończycy mają alternatywę tańszą o 5 tys. zł – model Crosstrek. Kosztuje on dokładnie 152 900 zł i napędza go bezawaryjny silnik o pojemności 2.0 l i mocy 136 KM. Spala podobnie jak w „dżejku” – około 8 litrów w cyklu mieszanym na 100 km. Co jeszcze oferuje? Nie tylko pierwsze miejsce w rankingu bezawaryjności.

Subaru Crosstrek - wnętrze, fot. Subaru
Subaru Crosstrek – wnętrze, fot. Subaru

Przede wszystkim Crosstrek ma aż 220 mm prześwitu. To więcej niż w małym terenowym Avengerze czy nawet w Dacii Duster 4×4 (217 mm)! Do tego jednostka współpracuje z autorskim stałym napędem na cztery koła marki, który świetnie sprawdza się na bezdrożach – zwłaszcza jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę w terenie.

Dla porównania, Jaecoo 7 w wersji z napędem na cztery koła kosztuje minimum 157 900 zł. Ma mniejszy silnik – o pojemności 1.5 l i, co ważne, znacznie niższy prześwit – tylko 200 mm! Choć chiński SUV też świetnie radzi sobie w terenie, to w praktyce takie Subaru znacznie trudniej uszkodzić.

Subaru Crosstrek, fot. MM Cars Subaru Katowice
Subaru Crosstrek, fot. MM Cars Subaru Katowice

Mimo wyższej mocy Jaecoo 7 przyspiesza do setki w 11,4 sekundy, podczas gdy Crosstrek potrzebuje tylko 10,8 sekundy. Japońskie auto ma też wyższą prędkość maksymalną – rozpędza się do 198 km/h, podczas gdy Jaecoo osiąga maksymalnie 180 km/h.

Przewaga chińskiego SUV-a? W bagażniku

Jaecoo 7 ma przewagę gdzie indziej. Oferuje zdecydowanie większy bagażnik. W wersji Offroad ma on pojemność 480 litrów. W Subaru Crosstrek zapakujemy zaś tylko 315 litrów bagaży. Długość samochodów jest jednak zbliżona – Subaru mierzy 4495 mm, podczas gdy Jaecoo ma równe 4500 mm. Różnica 5 mm jest praktycznie nieodczuwalna dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Zwłaszcza że rozstaw osi też jest podobny – 2670 mm w Subaru i 2672 mm w Jaecoo 7.

Jeśli chodzi o wyposażenie, Crosstrek już w podstawowej wersji oferuje podgrzewane przednie siedzenia, kamerę cofania, 11,6-calowy ekran dotykowy, automatyczną dwustrefową klimatyzację i pełen zestaw systemów bezpieczeństwa oraz asystujących kierowcy. Oczywiście, Jaecoo na pewno ma coś, czego nie ma w Subaru, ale wszystkie najważniejsze funkcje zwiększające komfort podróży znajdziesz w obu autach.

Oferta na Subaru Crosstrek, fot. motofilm.pl
Oferta na Subaru Crosstrek, fot. motofilm.pl

Wygląda na to, że Subaru przygotowało naprawdę ciekawe auto, które może rywalizować nawet z popularnym chińskim SUV-em. Szkoda, że ludzie tego nie dostrzegają, ale najprawdopodobniej po prostu o tym modelu nie wiedzą. Warto, by każdy miał świadomość, że japońska alternatywa jest już w zasięgu ręki. Zwłaszcza że Subaru oferuje aż 8 lat gwarancji, podczas gdy Jaecoo tylko 7 lat. O tym nawet ja dowiedziałem się dopiero podczas tworzenia tego artykułu.

Źródło: motofilm.pl