Xiaomi w ostatnich tygodniach intensywnie pracuje. Mimo że w Chinach wiele osób wciąż przebywa na urlopach związanych z Chińskim Nowym Rokiem, firma zdążyła jeszcze przed wolnym sprowadzić do Polski dwie sztuki SU7. Teraz z kolei pojawiły się zdjęcia spod fabryki marki w Pekinie, ujawniające, że masowa produkcja modelu SU7 Ultra ruszyła pełną parą. Parking szybko zapełnia się nowymi, żółtymi egzemplarzami, co potwierdza wcześniejsze doniesienia o planowanych na marzec pierwszych dostawach.
Xiaomi SU7 Ultra najszybszym czterodrzwiowym samochodem
Dlaczego nazywam go „osą”? Wystarczy na niego spojrzeć. Agresywna stylistyka, żółty kolor i charakterystyczne reflektory od razu przywodzą na myśl to skojarzenie. Ale SU7 Ultra to nie tylko wygląd – potrafi też atakować. Dzięki trzem silnikom elektrycznym o łącznej mocy 1548 KM rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy. Niedawno samochód pobił rekord Porsche na niemieckim torze Nurburgring, osiągając czas 6:46,874. Mam tylko nadzieję, że inżynierowie dopracowali hamulce, bo według niektórych klientów słabsza wersja SU7 Max miewa z nimi problemy. Opóźnienie startu produkcji wariantu Ultra sugeruje jednak, że Xiaomi naprawdę chciało dopieścić szczegóły. Warto przypomnieć, że pierwszy SU7 zjechał z taśm montażowych dokładnie rok temu.
【Xiaomi SU7 Ultra、大量生産開始か?】
北京のXiaomi工場で数十台のSU7 Ultraを確認
世界最速の4ドアEV、いよいよ量産スタート?⚡ スペック
3モーター搭載、最大出力 1,138 kW(1,526 hp)
最大トルク 1,770 Nm
0-100km/h加速:1.98秒3月に正式発売&納車開始予定 pic.twitter.com/RsqSCAjWnP
— まーちゃん (@vn8d0wjNVUG0VE1) February 3, 2025
Mimo ogromnej mocy SU7 Ultra ma zapewniać zasięg do 620 km na jednym ładowaniu, dzięki baterii o pojemności 93,7 kWh. Dodatkowo technologia szybkiego ładowania pozwala naładować akumulator od 10% do 80% w zaledwie 11 minut.
Ile kosztuje ten chiński elektryk o osiągach Bugatti Chirona? W Chinach wyceniono go na 814 900 juanów, czyli około 467 000 złotych. Dla porównania, Porsche Taycan Turbo GT o mocy nieco ponad 1100 KM kosztuje minimum 1,11 miliona złotych. I to właśnie w stronę Taycana celuje Xiaomi. Popularność modelu jest ogromna – w ciągu zaledwie 10 minut od zakończenia prezentacji złożono 3680 zamówień. Tyle chciałby sprzedać w naszym kraju Forthing przez cały rok, mając do dyspozycji minivana, SUV-a i wkrótce pięknego liftbacka, ale celują w 3000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. To pokazuje, jak wielkie jest zainteresowanie modelem Xiaomi. Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość – czas oczekiwania na SU7 Ultra wynosi nawet 7 miesięcy, mimo że z linii produkcyjnej zjeżdża jeden egzemplarz co 76 sekund.


Czy SU7 Ultra trafi do Polski?
Tak, ale nie wiadomo kiedy. Xiaomi traktuje nasz rynek priorytetowo, co potwierdza fakt, że Polska jest jednym z pierwszych krajów, do których trafiły egzemplarze SU7 przeznaczone na eksport. Jeśli nie chcesz czekać, zawsze możesz skorzystać z usług firm sprowadzających samochody z Chin – przybywa ich jak grzybów po deszczu. Oczywiście pod warunkiem, że w ogóle uda się zdobyć wolny slot, bo kolejka jest ogromna.
Sprzedaż „cywilnej” wersji SU7 w Polsce ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Cena na razie pozostaje tajemnicą.
Źródło: motofilm.pl, X, CNC