Naprawdę tanie MG dopiero wjedzie do salonów. Zrezygnowali z hybrydy, by obniżyć koszty i odegrać się na Dacii, a mimo to spala 6,1 l/100 km

Ile aktualnie kosztuje najtańsze MG3? Pofatygowałem się za Ciebie i sprawdziłem – 87 950 zł. I to katalogowo, bo podczas świąt można było to auto wyrwać za 71 450 zł. Mimo to wciąż jest to zbyt duża kwota dla wielu polskich rodzin, a przecież każdy chciałby cieszyć się nowym samochodem. Choć MG ostatnio szalało z cenami, wprowadzając do salonów drogie modele jak MG HS PHEV czy Cyberstera, teraz szykuje ultra tanią petardę. Chodzi o nowy wariant MG3. Co zrobią, by obniżyć cenę?

195-konna hybryda nie każdemu jest potrzebna

Fakt, niemal 200 KM robi wrażenie – zarówno w mieście, jak i na trasie auto jest bardzo dynamiczne, a do tego spala tylko 4,4 l/100 km. Ale nie każdy potrzebuje takich osiągów i automatycznej skrzyni biegów. Niektórzy wolą po prostu nowy, prosty samochód z klasycznym silnikiem i 5-biegowym manualem. I właśnie taką wersję szykuje MG Motor.

MG3 Hybrid - przód
MG3 Hybrid – przód

Cynk otrzymałem od swojego przyjaciela w Hiszpanii, dziennikarza motoryzacyjnego „Motoru”. Do tamtejszych salonów MG zaczęły wjeżdżać MG3 z prostym silnikiem 1.5 o mocy 115 KM i 148 Nm. Mimo usunięcia systemu hybrydowego, auto ma być reklamowane z zużyciem paliwa na poziomie 6,1 l/100 km. To możliwe, bo to lekkie, miejskie auto, a do tego pozbawione ciężkich elementów jak silnik elektryczny i akumulator. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 10,8 s, a prędkość maksymalna to 185 km/h.

Jeździłem tanim samochodem z Japonii. Nawet z automatem cena nie przekracza 90 tys. zł

Cena MG3 1.5 – czy będzie tańsze od Sandero?

Auto nie zostało jeszcze oficjalnie wycenione, nawet w Hiszpanii, choć to piekielnie ważny rynek dla MG Motor. Dlaczego? Bo przez pewien czas MG ZS było tam drugim najlepiej sprzedającym się autem, zaraz za Sandero, i Chińczycy już myśleli, że je wyprzedzą. Sandero jednak teraz dominuje na Półwyspie Iberyjskim, a sprzedaż MG kolokwialnie mówiąc – siadła. MG Motor od miesięcy szukało sposobu, by odegrać się na Dacii – i w końcu go znalazło.

MG3 Hybrid - tył
MG3 Hybrid – tył, fot. mat. prasowe

Ile może kosztować MG3 ze zwykłym silnikiem benzynowym? Według Motofilm.pl cena katalogowa może wynosić 59 990 zł. Byłoby to o prawie 2 tys. zł mniej niż obecnie trzeba zapłacić za najtańsze Sandero. A gdyby MG Motor podczas następnych świąt powtórzyło zeszłoroczną promocję, można byłoby wyrwać MG3 nawet poniżej 50 tys. zł – i to prosto z salonu, z 7-letnią gwarancją.

Jak rozpoznać MG3 spalinowe od hybrydowego?

Nie będzie żadnych zmian wizualnych poza usunięciem emblematu Hybrid+. Nawet wyposażenie pozostanie takie samo – obejmujące automatyczną klimatyzację, kamerę cofania i komplet systemów bezpieczeństwa. Jedyną różnicą ma być to, że wersja benzynowa będzie dostępna w dwóch poziomach wyposażenia, a nie trzech jak hybryda – zabraknie Exclusive. Co ważne, mimo usunięcia jednostki elektrycznej, pojemność bagażnika pozostaje bez zmian i wynosi 293 litry.

MG3 - systemy bezpieczeństwa, fot. mat. prasowe
MG3 – systemy bezpieczeństwa, fot. mat. prasowe

Nie mam jeszcze potwierdzenia od MG, czy „trójka” trafi do Polski, ale to raczej tylko formalność. Może pojawić się u nas nieco później – np. latem – i sami mogą jeszcze o tym nie wiedzieć. W Hiszpanii sprzedaż ruszy w ciągu kilku tygodni.

MG3 będzie tanie, ale nie najtańsze

Na koniec warto przypomnieć, że chociaż nowe MG3 zapowiada się jako sensacyjnie tanie auto, to wciąż nie będzie najtańszym nowym samochodem w Polsce. Ten tytuł należy obecnie do Mitsubishi Space Star, które kosztuje 56 990 zł. Trzeba jednak dodać, że pod maską ma mniejszy silnik 1.2 o znacznie niższej mocy – zaledwie 71 KM.

Źródło: motofilm.pl

Opel Corsa jeszcze nigdy nie był tak tani, ale tylko u dealera. Przez konfigurator dołożysz 28 100 zł