Być może jeszcze go nie widziałeś, ale na polskim rynku istnieje takie auto jak Forthing T-Five. Swoją stylistyką przypomina Lamborghini Urusa, co wielu klientów do niego przekonuje. Poza tym to dobrze złożony chiński SUV, któremu jedyne, czego brakuje, to mocy. Podstawowa wersja o mocy 177 KM nie zapewnia na tyle dobrych osiągów, żeby „zapomnieć” o Lamborghini. Wersja hybrydowa też tego nie zmienia, choć ma dodatkowy silnik elektryczny o mocy 75 KM. Jeśli z tego lub innego powodu propozycja Forthinga Cię nie przekonuje, poczekaj na ten samochód.
Deepal S07 trafi do Europy, ale nie wiadomo jeszcze kiedy
Nowy SUV Deepal S07 ma trafić na rynek europejski. Do 2028 roku ma być obecny właściwie na każdym znaczącym rynku. Sprzedaż w Chinach została właśnie uruchomiona, dzięki czemu wiemy, jakich silników się spodziewać. S07 będzie oferowany nie tylko jako całkowicie elektryczny model, ale również jako EREV (silnik spalinowy ładuje akumulator). Wersja spalinowa kosztuje od 23 300 dolarów, czyli w przeliczeniu na złotówki 95 tys. zł. W standardzie na pokładzie ma m.in. zaawansowany system autonomicznej jazdy opracowany wspólnie z Huawei.

Jakie są jego możliwości? Deepal S07 widzi absolutnie wszystko – wykorzystuje łącznie 17 różnych radarów i pięć kamer HD, żeby ostrzegać przed zderzeniem czołowym, unikać zderzenia tylnego czy automatycznie hamować w sytuacjach awaryjnych. Cały czas będzie jednak rozwijany i poprawiany stosownymi aktualizacjami.
Co dokładnie go napędza?
Deepal S07 został wyposażony w system „Deepal Super Range Extender 2.0 System” – w skrócie, w technologię EREV. Silnik 1.5 l o mocy 97 KM służy do ładowania akumulatora o pojemności 31,73 kWh lub 39,05 kWh, który napędza silnik elektryczny o mocy 235 KM lub 255 KM – w zależności od wersji. Dzięki temu zasięg elektryczny wynosi od 215 do 285 km, a całkowity od 1210 km do 1800 km. Ten SUV średnio zużywa podobno 4,1 litra paliwa na 100 km.

Wersja elektryczna oferuje 215 KM lub 255 KM i naturalnie większy akumulator o pojemności 68,82 kWh. Czy to dużo? Porównując nawet europejską konkurencję – nie. Wiele samochodów oferowanych jest już z bateriami o pojemności 80-100 kWh. Producent Deepala S07 zapewnia jednak, że taka bateria spokojnie wystarczy, żeby pokonać do 520 km. Jeśli jednak to Cię nie przekonuje, możesz wybrać wariant z akumulatorem 79,97 kWh – wówczas przejedziesz do 628 km bez ładowania.
Deepal S07 na pewno będzie oferowany w Polsce – być może jeszcze w tym roku. Należy się tylko spodziewać wyższej ceny – czegoś w okolicach 150-160 tys. zł. W ten sposób będzie godnym rywalem dla takich modeli jak Jaecoo J7 Super Hybrid czy MG HS PHEV – oba dostępne w Polsce od kilku miesięcy.
Źródło: motofilm.pl, CNC
