Ładnego SUV-a z Polski w automacie można kupić naprawdę tanio. Wystarczy wiedzieć, jak szukać

Nie mam pojęcia, kto odpowiada za konfigurator Jeepa, ale prawdą jest, że zniechęca on do zakupu niemal na każdym kroku. Co chwila wyskakuje okno z prośbą o podanie danych w celach ofertowych, a do tego cena za podstawowego Avengera – 109 500 zł – po prostu odstrasza. Zdarzają się też problemy z certyfikatem i komunikat o „niebezpiecznej stronie”. Znacznie wygodniej jest po prostu pójść do dealera i zapytać o ofertę. Wiecie, jak tanio można wyrwać Avengera z automatem i miękką hybrydą? No to usiądźcie wygodnie.

Jeep Avenger to udany SUV produkowany w Polsce

Testowałem go nie raz, nie dwa. To bardzo udany model produkowany w zakładach w Tychach, świetnie sprawdza się nie tylko w mieście, ale również na trasie. Sprawdziłem wszystkie wersje silnikowe, włącznie z elektrykiem – w tym artykule przeczytasz porównanie.

Z moich poszukiwań wynika, że wcale nie trzeba dysponować gotówką większą niż 100 tys. zł, żeby z salonu wyjechać sensownie wyposażonym egzemplarzem z oszczędną hybrydą pod maską i automatem. Taką ofertę proponuje szczeciński dealer na egzemplarz w wersji Longitude pomalowany czerwonym lakierem RUBY.

Jeep Avenger
Jeep Avenger, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo

Wariant Longitude oznacza, że auto stoi na 16-calowych felgach aluminiowych, ma reflektory LED, system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, cyfrowy zestaw wskaźników, komplet systemów bezpieczeństwa i tempomat. Wielka szkoda, że zabrakło automatycznej klimatyzacji. Z doświadczenia wiem, że niektórzy nie są w stanie przeżyć manualnej klimy i wybierają modele konkurencyjne, na przykład od Volkswagena. Ale nie uważam, żeby to było coś dyskwalifikującego.

Poza tym auto oferuje całkiem niezłe osiągi za sprawą 100-konnej jednostki napędowej z miękką hybrydą i automatem. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 litra na 100 km.

Ile za takie auto trzeba faktycznie zapłacić?

Skonfiguruj Avengera w konfiguratorze, a włosy staną ci na głowie – manualna wersja to koszt minimum 109 500 zł, a automat w dziale „aut od ręki” na oficjalnej stronie to wydatek rzędu 139 900 zł (za rocznik 2025). Do tej pory nie mogę dojść do tego, jak zaznaczyć w konfiguratorze wybór automatu, poza całkowitą zmianą wersji na hybrydową.

Tak wygląda oferta na oficjalnej stronie Jeepa, fot. motofilm.pl
Tak wygląda oferta na oficjalnej stronie Jeepa, fot. motofilm.pl

Na szczęście rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Krótka weryfikacja pozwoliła mi ustalić, że takie auto z rocznika 2024 można kupić już za 100 800 zł (800 zł od razu do targowania). Jest dostępne od ręki w Szczecinie. Manualną wersję można dostać jeszcze taniej, nawet za około 95 tys. zł.

Oferta na Avengera dealera ze Szczecina, fot. motofilm.pl
Oferta na Avengera dealera ze Szczecina, fot. motofilm.pl

Wniosek z tego jest taki, że jeśli poszukujesz samochodu, nie opieraj się na cenach z konfiguratora. Na oficjalnych stronach wielu marek one po prostu zniechęcają do zakupu. Okazji szukaj po dealerach w całej Polsce i na pewno zaoszczędzisz przynajmniej kilkanaście tysięcy złotych. W przypadku auta każdej marki, co na łamach motofilm.pl udowadniałem nie raz, nawet w przypadku chińskich popularnych propozycji.

Źródło: motofilm.pl

Tego crossovera produkują w Polsce. Jeep Avenger z silnikiem 1.2