Ależ ten Zeekr rozpędził się w ostatnich dniach! Właściwie codziennie słyszę od nich jakieś nowinki. A to o technologii samowybijających się szyb w razie wpadnięcia do jeziora, a to o superszybkim ładowaniu, które umożliwia naładowanie pojazdu na 500 km zasięgu w zaledwie 15 minut… Polacy są tak bardzo zainteresowani samochodami tej marki, że w sieci pojawiają się pierwsze oferty na sprowadzenie takich aut „na gotowo”. Czym nas dzisiaj zaskoczyli?
Nie tylko SUV-y. Kombi to też świetny pomysł
W czasach, gdy każdy uderza w SUV-y, przyda się trochę świeżego powietrza w postaci nowego kombi. Tym bardziej, że takie nadwozie zapewnia jeszcze niższe spalanie przez mniejszy opór aerodynamiczny. Zeekr opublikował w sieci pierwsze zdjęcia teaserowe swojego kombi 007 GT, którego cena w Chinach ma zaczynać się od 209 900 juanów, a kończyć na 299 900 juanów. Mówimy o przedziale cenowym od 119 000 złotych do 169 000 złotych.
Auto zostało opracowane przede wszystkim z myślą o rodzinach. Chińczycy starali się, aby zapewnić jak najwięcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Dlatego linia nadwozia opada trochę łagodniej niż w sedanie. Są też relingi dachowe, na wypadek, gdyby trzeba było zamontować dodatkowy bagażnik. Niestety, pojemność bagażnika nie została jeszcze ujawniona.
Osiągi lepsze niż Audi RS6
Najsłabsza wersja nowego kombi Zeekra generuje 421 KM, co pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 5,4 sekundy. Ale te wartości nie robią tak dużego wrażenia, jak w przypadku najdroższej wersji GT. Tutaj zastosowano dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 421 KM i drugi o mocy 224 KM. Skutkuje to czasem przyspieszenia do pierwszej setki na poziomie 2,84 sekundy. Dla porównania, fabryczne Audi RS6 osiąga tę prędkość w 3,4 sekundy. Ale co najważniejsze, w przeciwieństwie do Xiaomi, Zeekr od razu popracował nad układem hamulcowym. Ten zastosowany w wariancie GT zatrzymuje auto z 100 km/h do 0 km/h w zaledwie 34,4 metra. Szpiedzy motoryzacyjni dopatrzyli się też wzmocnienia tylnych nadkoli w celu zapewnienia lepszej ochrony pasażerów i akumulatora.
Na uznanie zasługuje również zastosowanie architektury 800V. Pozwala ona naładować pojazd w taki sposób, że umożliwia przejechanie 500 km w zaledwie 15 minut. Łączny zasięg CLTC szacowany jest na maksymalnie 870 km, czyli realnie około 700 km. Niemało.
Czy nowy Zeekr trafi do Polski?
Marka ma ogromny apetyt na nasz rynek. Osobiście widziałem już „prasówki” tego auta na polskich drogach, co tylko oznacza, że Chińczycy prowadzą rozmowy w naszym kraju. Podobno chętnych do importu jest wielu.
Nowe chińskie kombi mogłoby konkurować z Nio ET5 Touring, które można już normalnie kupić w naszym kraju w cenach od 285 900 złotych. Szacuję, że Zeekr zostanie wyceniony podobnie lub trochę lepiej.
Źródło: motofilm.pl, Carnewschina
Ten chiński elektryk podbija Europę. NIO ET5 jest tanie, szybkie i świetnie wykonane