Może to nie jest za ładne kombi, ale prześpisz się „na płasko”. Za 56 500 zł wyrwiesz piękny egzemplarz po liftingu z polskiego salonu Hondy

Poszukując kombi do 50 tys. złotych, klienci oprócz przestronności szukają jak najbardziej niezawodnej propozycji. I wcale się temu nie dziwię, bo wiem, ile trzeba pracować, żeby odłożyć 50 tys. na rodzinny samochód. Dlatego, jeśli ktoś mnie pyta, co mogę polecić, z czystym sumieniem odpowiadam: Hondę Civic Tourer. W wersji z jednostką 1.8 litra pod maską o mocy 142 KM właściwie nie ma się co zepsuć. Jeśli kojarzycie program „Zakup Kontrolowany” w TVN Turbo, to takim samochodem przez długi czas jeździł jego producent – i był bardzo zadowolony. Tym bardziej, że dzięki funkcji „magic seats” można się w niej nawet wygodnie przespać.

Hondy z silnikiem 1.8 są wzorem niezawodności

Przetestowałem co najmniej siedem egzemplarzy Civiców z silnikiem 1.8 pod maską, w absolutnie różnych wersjach wyposażenia, również jako kombi (czyli Tourer). To bardzo dobrze prowadzące się auto – szczególnie z manualną skrzynią biegów jazda to czysta przyjemność. Silnik 1.8 przy spokojnej jeździe charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 6 litrów, ale nie ukrywam – kusi niesamowicie, żeby wkręcić go na wysokie obroty. Wtedy spalanie rośnie nawet do 10–11 litrów, ale w zamian dostajemy sporo frajdy z jazdy. Choć na papierze przyspieszenie (9,4 sekundy do setki) nie imponuje, w rzeczywistości auto sprawia wrażenie małej torpedy.

Honda Civic Tourer - tył, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo
Honda Civic Tourer – tył, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo

Nawet w samej Hondzie – która nie oferuje już tego motoru w żadnym ze współczesnych modeli – przyznają, że silnik 1.8 był jednym z najbardziej udanych. Te jednostki przejeżdżają setki tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Jedyną rzeczą, o której trzeba pamiętać, jest regularne sprawdzanie poziomu oleju, bo zdarza się, że silnik lubi nieco go „wypić”. Poza tym – żadnych zarzutów.

Honda Civic Tourer - przód, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo
Honda Civic Tourer – przód, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo

Jeśli w Civicu coś niedomaga, to najczęściej lakier. Niestety, jego jakość nie jest najwyższa, przez co łatwo się rysuje. Dlatego po zakupie od razu polecałbym inwestycję w powłokę ceramiczną, która ochroni lakier. Wbrew pozorom taka usługa nie jest droga – sprawdziłem temat i spokojnie zamkniesz się w 2000 złotych.

Civic Tourer idealnym samochodem do spania

Civic kombi ma spory bagażnik – jego pojemność to aż 644 litry lub nawet 1668 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. I teraz uwaga – Honda przewidziała, że niektórzy mogą chcieć w tym aucie nocować. Dlatego siedzenia składają się całkowicie na płasko, tworząc przestrzeń idealną do spania. Wystarczy położyć materac, a wygodnie wyśpi się każdy. Honda nazwała to rozwiązanie „Magic Seats”. Civic Tourer ma także niski próg załadunku (565 mm), co ułatwia pakowanie większych przedmiotów, takich jak nowy telewizor.

Honda Civic Tourer - wnętrze, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo
Honda Civic Tourer – wnętrze, fot. Sebastian Rydzewski, motofilm.pl / TVN Turbo

Nie bez powodu mówię, że to auto sprawdza się w roli „mini kampera”. W Internecie coraz częściej pojawiają się pytania o samochody, w których można wygodnie spać – Civic Tourer to odpowiedź idealna w tym budżecie.

Dacia, chcąc dotrzeć do podobnej grupy klientów, oferuje Dustera z pakietem „Sleep”, który zawiera specjalną skrzynię z materacem. Brzmi dobrze, ale jest jedno „ale” – kosztuje. Sam Duster zaczyna się od 79 900 zł, a za wspomniany pakiet trzeba dopłacić jeszcze prawie 12 tys. zł. W sumie wychodzi niemal dwukrotnie więcej niż Civic Tourer.

Za 56 500 złotych można kupić Hondę Civic Tourer już po liftingu który dodaje m.in. estetyczne reflektory LED z przodu. Dzięki nim auto wcale nie wygląda na takie, które ma 9 lat. To również zasługa tego, że jeździ ich po prostu bardzo mało. Modele sprzed liftingu zaczynają się już od 40 tys. zł i też mają te same fotele – ale ja bym dopłacił chociażby dla samych reflektorów.

Honda Civic Tourer - oferta w Internecie
Honda Civic Tourer – oferta dostępna w Internecie

Jeśli miałbym coś jeszcze zasugerować – jeśli zależy Ci na jak najniższym spalaniu, Civic Tourer był dostępny z 1.6-litrowym dieslem o mocy 120 KM. To absolutny mistrz ekonomii, który nawet w większym CR-V potrafi czynić cuda. W Civicu da się osiągnąć spalanie nawet na poziomie 2,9 litra – autentycznie taki wynik uzyskałem. No i też jest bezawaryjny. Ależ to były piękne lata dla Hondy!

Źródło: motofilm.pl

To jedno z najciekawszych kombi na rynku. Za tę cenę tylko brać, ale niestety już tylko ze „stocku”