BYD ujawnił ceny swojego nowego sedana na rynku chińskim. Auto zostało wycenione na 89 800 juanów, co w przeliczeniu wynosi około 50 500 złotych. Nawet gdyby samochód trafił do Polski z dwukrotnie wyższą ceną, mówimy o kwocie rzędu 100 000 złotych. To rewelacyjna oferta za tak zaawansowaną technologicznie limuzynę, która może przejechać ponad 2000 km bez tankowania. Czy Polacy mają na co czekać?
BYD nie odpuści europejskiego rynku
Na początku ubiegłego roku przewidywałem, że wprowadzenie ceł na elektryki z Chin doprowadzi do pojawienia się pluginów o dużych zasięgach. Dziś te prognozy zaczynają się spełniać. Pierwszy taki model od dużego producenta zadebiutował właśnie na rynku chińskim. Wszystko jednak wskazuje na to, że wkrótce trafi także do Europy. Aspiracje BYD-a są ogromne. Firma zatrudnia milion osób, w tym 110 000 inżynierów, których zadaniem jest uczynienie BYD-a największym producentem samochodów na świecie. Jest na co czekać.
Seal 05 DM-i to przełomowy model
Ta limuzyna jest napędzana wolnossącym silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM, który został połączony z jednostką elektryczną o mocy 163 KM oraz akumulatorem o pojemności 15,9 kWh. Technologia zastosowana w tym modelu jest na tyle zaawansowana, że średnie zużycie paliwa, deklarowane przez producenta, wynosi zaledwie 3,9 litra na 100 km. To oznacza, że zasięg na pełnym baku i naładowanym akumulatorze przekracza ponad 2000 km (w testach wyszło 2100 km). Na samym prądzie maksymalny zasięg wynosi 90 km.
Nowy model oferuje wszystko, czego można oczekiwać od samochodu tej klasy. Wyposażono go w pełen zestaw systemów bezpieczeństwa, duży ekran dotykowy oraz nowoczesne reflektory LED. Długość nadwozia wynosi 4780 mm, a rozstaw osi to 2718 mm, co gwarantuje odpowiednią przestrzeń na nogi. Masa pojazdu w zależności od wersji waha się od 1480 kg w podstawowej konfiguracji do 1580 kg w wariancie z największym akumulatorem. Całość stoi na 16- lub 17-calowych felgach aluminiowych.
BYD wiele naobiecywał
Fakt, że ten model może trafić do Polski, wynika nie tylko z ambicji BYD-a, by zawojować rynek. Producent zobowiązał się dostarczyć 6 nowych samochodów na rynek europejski do końca 2025 roku, z czego potwierdzone są dopiero dwa: Atto 2 i Dolphin Mini. Oznacza to, że cztery modele pozostają tajemnicą.
Dżym zaskoczeniem byłoby, gdyby jednym z nich nie okazał się właśnie Seal 05 DM-i. Tym bardziej, że mógłby skutecznie konkurować zarówno z Toyotą Corollą Sedan, jak i z nadchodzącymi rywalami, takimi jak sedan Leapmotora. Z niecierpliwością czekamy na tę falę nowości.
Źródło: motofilm.pl
Ludzie oszaleli na punkcie tego SUV-a. 6000 zamówień w 24 godziny. Nazywają go czołgiem