Chińczycy zamrozili tego SUV-a, aby upewnić się, że Polacy otrzymają najwyższą jakość. Wybrali nasz kraj jako pierwszy rynek

Chery, jedna z największych chińskich marek motoryzacyjnych, oficjalnie wchodzi na polski rynek. Chińczycy wybrali Polskę jako pierwszy kraj w Unii Europejskiej na debiut tej marki na Starym Kontynencie. W początkowej fazie sprzedaży, planowanej na drugą połowę 2025 roku, oferta obejmie dwa SUV-y: Tiggo 4 i Tiggo 7. Jednak na horyzoncie pojawia się coś znacznie bardziej zaawansowanego – samochód, który Chińczycy testowali w ekstremalnych warunkach zimowych w Rosji, by zapewnić jego niezawodność nawet w najbardziej surowym klimacie.

Nie tylko Tiggo 4 i Tiggo 7

Od kilku miesięcy zapowiadano, że pierwszymi modelami w Polsce będą Tiggo 4 i Tiggo 7. Powód? Są to SUV-y z silnikami spalinowymi o pojemnościach 1.5 i 1.6 litra, które idealnie wpisują się w preferencje polskich kierowców. Modele te mogą stanowić realną alternatywę dla popularnych na naszym rynku marek, takich jak MG.

Chery Exeed Sterra ET - tył
Chery Exeed Sterra ET – tył

Ale Chery ma w zanadrzu coś więcej. Opracowali model Exeed Sterra ET –  z myślą o rynku globalnym – i wprowadzą go w pierwszej fazie na 20 rynków. W Chinach można go kupić w wersji hybrydowej EREV (Extended Range Electric Vehicle) w cenie od 25 900 dolarów. Warto na niego czekać, ponieważ w tej konfiguracji pojazd oferuje zasięg wynoszący aż 1518 km. Nawet w pełni elektryczna wersja modelu wypada znakomicie, zapewniając do 760 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Chery Exeed Sterra ET - tył
Chery Exeed Sterra ET – tył

Co więcej, Sterra ET to nie kompaktowy SUV, ale duże, rodzinne auto. Mierzy 4955 mm długości, a jego rozstaw osi wynosi 3000 mm – to znacznie więcej niż w przypadku modeli takich jak Kia Sportage czy Toyota RAV4.

Testy w ekstremalnych warunkach

Najważniejszym dowodem na poważne podejście Chery do jakości jest proces testowania ich samochodów. Exeed Sterra ET został poddany zimowym testom w Rosji przy temperaturach sięgających -30°C. Podczas tych testów sprawdzano m.in. odporność akumulatorów, zanurzając je w wodzie, aby upewnić się, że samochód poradzi sobie w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Chery Exeed Sterra ET - testy zimowe, fot. carnewschina
Chery Exeed Sterra ET – testy zimowe, fot. carnewschina
Chery Exeed Sterra ET - zanurzenie akumulatora, fot. carnewschina
Chery Exeed Sterra ET – zanurzenie akumulatora, fot. carnewschina

Hybrydowa wersja EREV modelu Sterra ET wykorzystuje silnik spalinowy 1.5T jako generator do ładowania akumulatora. Bateria ma pojemność 43 kWh, a napęd generuje moc maksymalną 469 KM.

Jakiej ceny można spodziewać się w Polsce? Przyjmując, że chińska cena zostanie pomnożona mniej więcej razy dwa, możemy szacować, że model będzie dostępny w Polsce za około 220 000 złotych.

Źródło: motofilm.pl, Carnewschina

110 tysięcy za dużego SUV-a z salonu. Producent poszedł rodzinom na rękę. Kiedy w Polsce?