Ten SUV to prawdziwa rewolucja w świątecznych podróżach. Czas, który spędziłbyś na stacjach, zamienisz na chwile z bliskimi

Okres świąteczny dla wielu kierowców oznacza konieczność pokonania setek kilometrów w drodze do rodziny. Takie podróże oznaczają wizyty na zatłoczonych stacjach, gdzie każda minuta to czas, który mógłbyś spędzić z bliskimi. Już za rok Twój świąteczny wyjazd może wyglądać zupełnie inaczej – bez konieczności zatrzymywania się na tankowanie. Jak to możliwe? Wszystko dzięki nadchodzącemu modelowi Leapmotor C10 EREV. Ten SUV ma ogromny zasięg i nie kosztuje wielkich pieniędzy.

EREV – klucz do sukcesu

Stellantis, które wprowadza tego chińskiego SUV-a na europejski rynek, jest przekonane o jego sukcesie. Trudno się dziwić – jedna z dostępnych wersji napędowych o nazwie EREV, to idealna alternatywa dla w pełni elektrycznych pojazdów. C10 EREV oferuje łączny zasięg aż 950 kilometrów bez konieczności tankowania. Wynik, który robi wrażenie, zwłaszcza w klasie SUV-ów o długości 4,73 metra. Toyota RAV4 czy Kia Sportage nie mogą się z nim równać ani pod względem wymiarów, ani zasięgu.

Leapmotor C10 - przód
Leapmotor C10 – przód

Czym jest technologia EREV?

EREV to skrót od „Extended Range Electric Vehicle”. W praktyce oznacza to, że silnik spalinowy pełni rolę generatora ładującego akumulator, który zasila silnik elektryczny napędzający koła. W Leapmotor C10 EREV zastosowano 1,5-litrowy silnik benzynowy, który nie jest połączony z kołami, oraz jednostkę elektryczną o mocy 215 KM. Dzięki temu ten SUV oferuje odpowiednią dynamikę, pozwalając na bezproblemowe wyprzedzanie na przykład na wiejskich drogach.

Jedną z największych zalet tego modelu jest akumulator o pojemności aż 28,4 kWh. W cyklu WLTP auto może przejechać na samym prądzie nawet 145 kilometrów, co w codziennej jeździe miejskiej oznacza brak potrzeby uruchamiania silnika spalinowego. Producent deklaruje także średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 0,4 litra na 100 kilometrów. W razie potrzeby akumulator można naładować z mocą do 65 kW. Bardzo szybko, jak na tę pojemność akumulatora.

Technologia EREV to idealne rozwiązanie dla osób, które nie chcą tracić czasu na stacjach paliw. W odróżnieniu od tradycyjnych hybryd, ten rodzaj napędu pozwala na znacznie większy zasięg przy jednoczesnym korzystaniu z zalet jazdy elektrycznej. Jedynie Plug-iny mogą próbować konkurować z EREV-ami, ale cenowo wychodzą drożej.

A jeśli preferujesz wersję elektryczną…

Dla miłośników w pełni elektrycznych pojazdów Leapmotor oferuje również wersję z akumulatorem o pojemności 69,9 kWh, która zapewnia zasięg do 420 kilometrów w cyklu WLTP (realnie około 300 km zimą). Choć ładowanie z mocą do 83 kW może wydawać się niewystarczające jak na dzisiejsze standardy, to wersja elektryczna może być atrakcyjna dla osób preferujących jazdę głównie po mieście.

Leapmotor C10 - tył
Leapmotor C10 – tył

Leapmotor C10 ma być dostępny w Polsce w cenie około 160 tysięcy złotych, co czyni go konkurencyjnym wobec modeli nawet takich jak MG HS PHEV. Dzięki różnorodnym opcjom napędowym – od wersji elektrycznej po długodystansowego EREV-a – każdy znajdzie coś dla siebie.

Leapmotor pokazuje, że technologia może być elastyczna, oferując zarówno efektywne rozwiązania na długie trasy, jak i pojazdy idealne do codziennego użytku. Niezależnie od wybranego wariantu, jedno jest pewne – ten SUV może odmienić Twoje świąteczne podróże. Do tego jest też bezpieczny, co udowadnia załączony materiał filmowy.

Źródło: motofilm.pl