Jeśli dotychczasowa oferta producentów na rodzinne SUV-y z napędem hybrydowym typu plug-in jest dla Ciebie niewystarczająca, poczekaj do przyszłego roku. W 2025 roku na rynku pojawi się nowość od marki, która szybko zyskała popularność w Polsce. Ten samochód będzie świetną alternatywą dla MG HS PHEV i „kosą” dla takich modeli jak Toyota RAV4 PHEV.
Nowa Omoda mocno namiesza
Omoda to marka należąca do Chery – jednego z największych chińskich producentów samochodów. Chery sprzedało prawie 1,9 mln pojazdów w 2023 roku, co świadczy o solidnej jakości i doświadczeniu w produkcji aut. Nowa Omoda ma szansę to potwierdzić.
Do tej pory w Polsce można kupić jedynie Omodę 5, ale wkrótce gama modeli zostanie poszerzona o kolejnego SUV-a. Tym razem będzie to hybryda plug-in o imponującej mocy około 340 KM.
MG HS nie będzie już bezkonkurencyjne. Dacia Bigster szybko wyjaśniła chińskiego SUV-a
Celem nowego modelu jest bezpośrednie konkurowanie z MG HS pHEV, a także zagrożenie pozycji droższych modeli, takich jak Toyota RAV4 pHEV. Nowa Omoda ma oferować nie tylko podobną jakość, ale w niektórych aspektach nawet ją przewyższyć. Nadwozie o długości 4,6 metra zapewni przestrzeń idealną dla pięcioosobowych rodzin.
Technologia oparta na silniku benzynowym 1.5
Największą zaletą dla polskich klientów jest fakt, że nowość od Omody nie będzie w pełni elektryczna. Hybrydowa technologia plug-in łączy silnik benzynowy z elektrycznym. W tym przypadku spalinową jednostką jest 1,5-litrowy silnik benzynowy, jeden z najpopularniejszych w chińskich pojazdach.
Nie jest jeszcze jasne, czy hybryda będzie oferowana w wersji z jednym, czy dwoma silnikami elektrycznymi. Możliwe, że dostępne będą obie opcje – wersja z napędem na cztery koła (dzięki dwóm silnikom elektrycznym) może dzięki temu zapewnić lepsze właściwości terenowe.
Co jednak pewne, to pojemność akumulatora wynosząca 18,3 kWh. Taki zestaw powinien umożliwić przejechanie w trybie elektrycznym nawet około 100 km – przewyższając MG HS (95 km) i Toyotę RAV4 (75 km).
Rekordowy zasięg i szybkie ładowanie
Najbardziej imponujące są jednak wstępne dane dotyczące całkowitego zasięgu nowego SUV-a – ponad 1200 kilometrów. Dodatkowo pojawiają się nieoficjalne informacje o wyższej maksymalnej mocy ładowania w porównaniu z konkurencją. Możliwe, że nowa Omoda zaoferuje ładowanie z mocą nawet 100 kW, co znacznie skróci czas uzupełniania energii.
Technologia PHEV rozwija się w zawrotnym tempie, a nowy SUV od Omody pokazuje, że hybrydy plug-in mają przed sobą świetlaną przyszłość. Na pewno staną się jeszcze popularniejsze wśród rodzin szukających praktycznych i nowoczesnych rozwiązań. Zobaczysz za rok!