MG Motor nie zwalnia tempa. Ich przepis na sukces? Przystępne cenowo SUV-y i hybrydy, które budzą ciekawość klientów na całym świecie. Kto nie spojrzałby dwa razy na SUV-a o mocy niemal 200 KM za 98 900 złotych? Chińczycy są na fali i nie zamierzają zwalniać. Najlepszym dowodem jest podpisana pod koniec grudnia umowa z egipską grupą Mansour Group na budowę nowej fabryki samochodów za 135 milionów dolarów.
Produkowali tam Żuka. Teraz czas na MG
Nie każdy musi być fanem polskiej motoryzacji, jednak warto wiedzieć, że w Egipcie w latach 1970-1990 produkowano Żuka, znanego tam jako Ramzes, w stolicy – Kairze.
Dziś MG stawia na to samo miasto, wybierając je na lokalizacje swojej nowej fabryki. Umowę na dzierżawę terenu już podpisano. Fabryka powstanie dokładnie w nowoczesnym „6th of October Industrial Park”, który docelowo pomieści ponad 75 zakładów. Park znajduje się tuż obok międzynarodowego lotniska w Kairze.
Zakład MG Motor w Egipcie będzie składał się z kilku nowoczesnych obiektów:
- Hala blacharska: 8000 m²
- Hala lakiernicza: 12 000 m²
- Hala montażowa: 10 000 m²
- Budynki socjalne i administracyjne: ~5000 m²
Na początek tani sedan
Pierwszym modelem, który będzie produkowany w Egipcie ma być MG 5. To sedan, który w Chinach zadebiutował we wrześniu 2024 roku. Mierzy 4715 mm długości i stylistyką nieco przypomina Maserati. Natomiast na chińskim rynku kosztuje tylko 11 200 dolarów, czyli w przeliczeniu niecałe 46 000 złotych. Jak to bywa w przypadku MG, mimo podejrzanie niskiej ceny, auto oferuje pełen wachlarz systemów bezpieczeństwa oraz liczne udogodnienia, w tym 12,3-calowy ekran dotykowy.
Pod maską MG 5 dostępne są aktualnie dwie opcje silnikowe. 1.5, czyli podstawowy wolnossący silnik o mocy 129 KM, oraz 1.5 T, turbodoładowany o mocy 180 KM z przekładnią CVT.
W wersji przeznaczonej na rynek polski należy spodziewać się hybrydowego napędu o mocy 195 KM, który w innych modelach MG zużywa średnio 4,5 litra paliwa na 100 km. To opcja nie wiąże się jednak z dużo wyższą ceną zakupu, bo w modelu MG 3 tę konfigurację wyceniono na niecałe 72 000 złotych.
Z taśm nowej fabryki będą też zjeżdżać SUV-y, które trafią na rynki europejskie. Pierwsza faza zakłada osiągnięcie zdolności produkcyjnej na poziomie 50 000 pojazdów rocznie. W drugiej fazie możliwości produkcyjne zostaną podwojone do 100 000 samochodów. Górnej granicy potencjału fabryki jeszcze nie ustalono.
Źródło: motofilm.pl, MG
MG HS nie będzie już bezkonkurencyjne. Dacia Bigster szybko wyjaśniła chińskiego SUV-a