Rok 2025 zapowiada się dla MG niezwykle intensywnie. Marka planuje wprowadzenie przynajmniej dwóch nowych modeli, z których jeden może szczególnie zainteresować polskich klientów. Mowa o wszechstronnym SUV-ie, który pod pewnymi względami przewyższy nawet propozycje Dacii, w tym nadchodzącego Bigstera.
Nowy SUV od MG będzie idealny dla dużych rodzin
W Polsce rośnie zapotrzebowanie na SUV-y zdolne pomieścić sześciu czy siedmiu pasażerów. Trend ten dostrzegają największe marki, jak Tesla, która oferuje 7-osobową wersję Modelu Y, czy Porsche, które zapowiada model większy od Cayenne. MG nie zamierza pozostawać w tyle, dlatego wprowadzi własną propozycję – dużego SUV-a, który będzie dostępny w konfiguracjach 6- i/lub 7-osobowej.
Model ten, oparty na chińskim Roewe RX9 (na zdjęciach), ma być idealnym rozwiązaniem dla rodzin z większą liczbą dzieci. Dotychczas największym SUV-em marki było MG HS, ale brakowało w nim trzeciego rzędu siedzeń.
Nowy SUV MG zostanie wyposażony w bardzo oszczędny napęd hybrydowy typu plug-in oparty na silniku benzynowym o pojemności 1,5 litra. System generuje imponującą moc 339 KM, a deklarowane zużycie paliwa wynosi zaledwie 0,54 l/100 km na pierwszych 100 km – z czego aż 90 km można przejechać w trybie elektrycznym.
Dacia nie ma takiego SUV-a
Dacia, mimo swojej rosnącej pozycji na rynku aut rodzinnych, nie oferuje w segmencie SUV-ów modelu z trzema rzędami siedzeń. Jedyną alternatywą jest Jogger, który jest crossoverem przypominającym kombi. Nadchodzący Bigster również nie zmieni tej sytuacji – producent nie planuje wersji 7-osobowej, by nie wpływać negatywnie na sprzedaż Joggera. Mało tego, w Dacii nie ma do wyboru – nawet opcjonalnie – coraz popularniejszej konfiguracji hybrydowej typu plug-in. Jeśli MG utrzyma atrakcyjną cenę, może zyskać przewagę w segmencie aut dla dużych rodzin.
Ale to nie jedyna nowość od Chińczyków
MG planuje także premierę nowego elektryka. Model ES5 ma zastąpić wysłużonego ZS EV, oferując bardziej nowoczesny design, wyższą efektywność oraz zasięg przekraczający 500 km w najlepszych wersjach. To znaczący postęp w porównaniu z dotychczasowymi 320 km ZS EV.
MG HS nie będzie już bezkonkurencyjne. Dacia Bigster szybko wyjaśniła chińskiego SUV-a