„Chiński Maybach” w sensacyjnej cenie. Co najlepsze, otwierają pierwsze ASO w Polsce

Chińskie marki samochodowe coraz śmielej zdobywają europejski rynek. Po sukcesach w różnych segmentach przyszedł czas na najbardziej luksusowy. Tym razem Chińczycy celują w Maybacha, a ich nowy model ma wielkie szanse na sukces. Pierwszy nakład został wyprzedany w zaledwie kilka godzin, a w Polsce prywatny importer zdecydował się na otwarcie autoryzowanego serwisu.

Nio ma wiele do zaoferowania

Miałem okazję testować kilka modeli Nio i każdy z nich zrobił na mnie świetne wrażenie. W szczególności model ET5 z wymienną baterią. Nio to wyjątkowo efektywne auta elektryczne, prowadzące się na poziomie marek premium. Funkcja szybkiej wymiany baterii w zaledwie 5 minut skutecznie rozwiązuje problem ładowania. Do tego z interaktywnym asystentem „Hi Nomi” trudno się rozstać.

Nio ET9, fot. Carnewschina
Nio ET9, fot. Carnewschina

Teraz Nio wkracza w segment najbardziej luksusowy, prezentując model ET9. Auto, określane jako „chiński Maybach”, już podbija rynek – pierwszy nakład 999 egzemplarzy wyprzedano w kilka godzin, mimo że wielu krytyków wątpiło w możliwość sprzedania nawet 5000 sztuk w całej historii modelu.

ET9 mierzy 5,3 metra długości, ma rozstaw osi 3250 mm oraz cztery przestronne, luksusowe miejsca. Bagażnik o pojemności 544 litrów i średnica zawracania wynosząca 10,9 m sprawiają, że samochód jest równie luksusowy, co praktyczny.

Model bazuje na nowej platformie NT 3.0 z architekturą 925 V, umożliwiającą ultraszybkie ładowanie. Standardowa bateria o pojemności 100 kWh umożliwia przejechanie około 600 km. Jednak wkrótce dostępna będzie wersja z akumulatorem 120 kWh i zasięgiem 750 km. Co więcej, wymiana baterii na jednej z 2850 stacji w Chinach lub 50 w Europie ma teraz zajmować zaledwie… 100 sekund.

Wykończenie na najwyższym poziomie

Nio ET9 zachwyca wnętrzem wykończonym skórą Nappa, z aż 2 milionami precyzyjnych szwów. W środku znajdziemy prostokątną kierownicę z dotykowymi przyciskami, dwa ogromne wyświetlacze (w tym jeden na szerokość całego kokpitu) oraz system audio o mocy 2800 W z 35 głośnikami, w tym w zagłówkach.

Nio ET9 - wnętrze
Nio ET9 – wnętrze
Nio ET9 - wykończenie wnętrza
Nio ET9 – wykończenie wnętrza

Debiutuje tu także zaawansowane zawieszenie Skyride, zapewniające wysoki komfort i wyjątkową stabilność. Nawet w przypadku przebicia opony przy 160 km/h auto pozostaje niemal niewzruszone (test na załączonym wideo).

Pod maską znajdują się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 697 KM i momencie obrotowym 780 Nm, dzięki którym ET9 przyspiesza do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Powstanie ASO w Polsce

Dla polskich klientów ważną informacją jest to, że Nio podjęło decyzję o otworzeniu pierwszego serwisu autoryzowanego (ASO) w Polsce. Do tej pory oferowano serwis „door to door”, ale teraz firma oficjalnie potwierdziła decyzję o stworzeniu stacjonarnego punktu. Najprawdopodobniej będzie on zlokalizowany w Warszawie.

Nio ET9, fot. Carnewschina
Nio ET9, fot. Carnewschina

Ceny ET9 zaczynają się od 90 450 dolarów (bez baterii) i 112 000 dolarów (z baterią). W przeliczeniu na złotówki to odpowiednio około 370 000 zł i 460 000 zł. Dla porównania, najtańszy Maybach Klasy S kosztuje minimum 941 400 zł. Różnica jest kolosalna, co czyni ofertę Nio wręcz sensacyjną.

Jeździłem limuzyną z Chin. NIO ET7 ma 33 kamery i radary oraz akumulator wymienny w 5 minut, nawet na 800 kilometrów