Toyoty i Lexusy będą dostępne niemal od ręki. Wszystko dzięki potężnej inwestycji

Samochody Toyoty cieszą się dużym zainteresowaniem w Europie Wschodniej. We wrześniu 2024 roku tylko w Polsce zarejestrowano 7517 nowych pojazdów tej japońskiej marki. Aby sprostać rosnącemu popytowi i dotrzymać terminów dostaw, nowe Toyoty będą teraz miały odpowiednie miejsce, by bezpiecznie poczekać na „swojego właściciela”. Nowe centrum logistyczne w Kolinie obsłuży 350 tys. samochodów rocznie, skracając czas oczekiwania na modele Toyoty i Lexusa.

Toyota wydała 17 mln euro na jego budowę (74 mln zł)

Można śmiało powiedzieć, że w czeskiej Kolinie znajduje się największe stężenie Toyot i Lexusów na tak małej przestrzeni. Co roku odwiedzi je tam aż 350 tys. nowych pojazdów, mimo że samo miasto liczy zaledwie 34 tys. mieszkańców. Toyota obniży w ten sposób emisję CO2 w łańcuchu dostaw, co doskonale wpisuje się w strategię marki. To największy tego typu obiekt Toyoty w Europie, położony zaledwie 114 km od polskiej granicy. Potężne centrum dystrybucyjne powstało na terenie zakładów Toyota Motor Manufacturing. Samochody przywożone są nie tylko ciężarówkami, ale także rozbudowaną siecią linii kolejowych, które łączą obiekt z innymi fabrykami Toyoty.

Mega hub Toyoty w czeskiej Kolinie, fot. Toyota
Mega hub Toyoty w czeskiej Kolinie, fot. Toyota

Dzięki temu przedsięwzięciu japońska firma wzmocni swoją obecność biznesową w Europie Środkowej. Będzie mogła niemalże ekspresowo obsługiwać klientów z Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier czy Polski.

Co ciekawe, Toyota zaangażowała się w poprawę dostępności samochodów na tyle, że wiele pojazdów oczekujących na nabywców będzie mogło zostać szybko doposażonych w opcjonalne wyposażenie. Chodzi tu na przykład o montaż kamery cofania czy wybranie konkretnych felg, ale już nie o zmianę koloru nadwozia. Dzięki temu czas oczekiwania na skonfigurowany egzemplarz również powinien się skrócić.

Toyota z ogromnymi rabatami na koniec roku

Warto przypomnieć, że Toyota oferuje atrakcyjne rabaty na wiele swoich modeli na koniec roku. Na przykład cena Corolli w wersji sedan spadła poniżej 90 tys. zł, C-HR można kupić za 119 900 zł, a Aygo X już za 64 000 zł.

Toyota Corolla w wersji opancerzonej już w ofercie. „W tym kraju jest coraz gorzej”

Źródło: Toyota, motofilm.pl