Toyota Corolla tak tania jeszcze nie była. Ceną swojego sedana przebili nawet Chińczyków

Nawet Toyota poczuła presję ze strony chińskich producentów, którzy wprowadzili na europejski rynek wiele nowych modeli w bardzo atrakcyjnych cenach. Japończycy nie mogli pozostać bierni i odpowiedzieli na tę sytuację zdecydowanie. Polski importer oferuje teraz nową Corollę w wersji Sedan za mniej niż 90 tysięcy złotych. Nie przypominam sobie, aby ceny tej marki były tak niskie w ostatnich latach. Nawet w sierpniu, podczas sensacyjnie dużych obniżek, cena była wyższa o aż 5 tysięcy złotych.

Polacy uwielbiają crossovery, ale Sedan to często lepsza opcja

Z jakiegoś powodu klienci wyjątkowo polubili SUV-y i crossovery, co sprawiło, że chińska ofensywa w Europie zaczęła się właśnie od takich modeli. Choć większość z nich nie oferuje dodatkowych korzyści w porównaniu do hatchbacków czy sedanów, nawet na nieutwardzonych drogach (podobny prześwit i brak 4×4), to właśnie te samochody sprzedają się najlepiej. Niższe samochody mają lepszą stabilność na trasie, co poprawia komfort i precyzję prowadzenia, zwłaszcza przy większych prędkościach. Dzięki niższemu oporowi powietrza są też bardziej aerodynamiczne, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.

Złapałem się za głowę jak zobaczyłem, ile pali 455-konne Volvo S60 Polestar. „To niemożliwe”

Toyota Corolla w wersji sedan jest teraz dostępna za 89 200 złotych. W tej cenie klient otrzyma podstawowy wariant Active z naprawdę dobrym wyposażeniem. Posiada kamerę cofania, 8-calowy ekran dotykowy, cyfrowy zestaw wskaźników. elektrycznie sterowane szyby oraz pełen zestaw systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent utrzymania w pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy czy system awaryjnego hamowania przy ryzyku kolizji. Elektryka tylnych szyb nie jest dziś wszędzie „pewniakiem”, co udowadnia przykład bazowego Dustera.

Oferta na Toyotę Corollę na Otomoto. Cena: 89 200 złotych brutto
Oferta na Toyotę Corollę na Otomoto. Cena: 89 200 złotych brutto

Pod maską tego modelu znajduje się 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 125 KM. To nie jest hybryda, ale według danych katalogowych zużywa średnio 5,7 litra na 100 km. Bagażnik ma pojemność 472 litrów, co jest porównywalne np. z SUV-me Cuprą Ateca.

Fakt, wersja Active stoi na 16-calowych stalowych felgach z kołpakami. Czy to wada? Moim zdaniem, w przypadku tego auta raczej nie — można bez obaw podjeżdżać pod krawężniki, nie martwiąc się o uszkodzenie aluminiowych felg, które zawsze można założyć później, jeśli zajdzie taka potrzeba. Corolli jeździ ich na tyle dużo, że ładniejsze koła nie sprawią, że auto nagle zacznie przyciągać uwagę.

Toyota Corolla Sedan - przód
Toyota Corolla Sedan – przód

Obecnie nie ma w Polsce tak taniego sedana, nawet z Chin

Przejrzałem oferty chińskich producentów dostępne na naszym rynku i żaden z nich nie oferuje limuzyn poniżej 100 tysięcy złotych. Na przykład najtańsza propozycja od BYD to elektryczny model Seal, który kosztuje 207 tysięcy złotych brutto. MG oferuje model MG3 za 87 950 złotych, ale to mały hatchback o długości 4113 mm. Dla porównania, Corolla Sedan jest znacznie większa, mierząc 4630 mm. OMODA i Jaecoo mają natomiast w ofercie wyłącznie droższe SUV-y.

Toyota Corolla Sedan - wnętrze
Toyota Corolla Sedan – wnętrze

Toyota w końcu podjęła zdecydowane kroki w rywalizacji z konkurencją. Nie musi specjalnie przekonywać Polaków do swojej marki, ponieważ Corolla jest jednym z najchętniej wybieranych modeli w Polsce. Warto zauważyć, że cena Corolli w wersji hybrydowej o mocy 140 KM spadła znacząco i wynosi obecnie 114 600 złotych. To dobry zwiastun przed premierą zupełnie nowej Dacii, która ma na celowniku właśnie Corollę.

Hybrydowa Toyota RAV4 mocno ucierpi tej jesieni. Ten SUV będzie miał lepszą cenę i zasięg