MG wyraźnie ma apetyt na polski rynek, celując w szeroką grupę klientów – nie tylko tych szukających tanich i praktycznych SUV-ów. Marka chce także przyciągnąć entuzjastów motoryzacji, którzy cenią sobie frajdę z jazdy. Doskonałym tego przykładem jest wprowadzenie modelu Cyberster, czyli dwuosobowego roadstera. MG oferuje go w atrakcyjnej cenie poniżej 300 tysięcy złotych. Co kryje się za tą propozycją?
Popyt na roadstery się skończył? MG uważa inaczej
Podczas gdy większość producentów wycofuje kabriolety ze swoich ofert, MG idzie pod prąd, wprowadzając na polski rynek dwumiejscowego roadstera. I choć na zdjęciach może wydawać się kompaktowy, w rzeczywistości jest znacznie większy. Jego długość wynosi prawie tyle, co nowa Dacia Bigster, a szerokość również robi wrażenie. Co ciekawe, MG Cyberster jest nawet większy od Jaguara F-Type, mierząc 4535 mm długości, 1931 mm szerokości i 1329 mm wysokości.
MG może być zadowolone z faktu, że Porsche 718 Boxster zostało wycofane z rynku z powodu niespełniania norm cyberbezpieczeństwa. Elektryczny następca Boxstera nie pojawi się prędko, a w międzyczasie MG Cyberster pozostanie jedynym tak mocnym elektrycznym kabrioletem w tak atrakcyjnej cenie.
MG Cyberster będzie jeździło na „zielonych tablicach”
MG Cyberster będzie dostępny wyłącznie jako samochód elektryczny w dwóch wersjach mocowych: 340 KM i 510 KM. Wersja słabsza napędza tylne koła i posiada akumulator o pojemności 77 kWh (5 sekund do setki), natomiast mocniejsza oferuje napęd na cztery koła i przyspieszenie na poziomie 3,2 sekundy. Ma też taki sam akumulator. Jak przystało na auto elektryczne, masa jest znacząca – Cyberster waży co najmniej 1885 kg, co czyni go znacznie cięższym od porównywalnego Porsche Boxstera (1655 kg). Jak wpłynie to na prowadzenie? Na razie trudno powiedzieć, ale z pewnością sprawdzę to podczas testów.
Tylko 2500 obr./min. przy 200 km/h. Ten Lexus dosłownie „połyka” kilometry, jest idealny w trasy
Nie licz jednak na szaleństwa przy wysokich prędkościach – najtańsza wersja Cyberstera osiąga maksymalnie 195 km/h. Z drugiej strony, jazda z takimi prędkościami w samochodzie elektrycznym nie jest zbyt ekonomiczna, więc nie ma za czym tęsknić. Zasięg według norm WLTP wynosi 507 km dla słabszej wersji, a 443 km dla mocniejszej.
Składanie dachu zajmuje 15 sekund i można to zrobić przy prędkościach do 50 km/h, co jest szybsze niż w testowanym przeze mnie niedawno Mercedesie CLE Cabrio (20 sekund). Klienci mają do wyboru sześć kolorów nadwozia, z czego każdy jest ciekawy. Dodatkowy koszt za każdy lakier, poza beżowym, wynosi 3250 zł. Dach może być czarny lub czerwony.
Jeśli chodzi o wyposażenie, MG Cyberster oferuje właściwie wszystko w podstawowej wersji. Różnice między wariantami sprowadzają się do kilku detali, takich jak rozmiary kół – od 19 do 20 cali. Można także zamówić tapicerkę w szaro-białym odcieniu za 3250 zł.
W roadsterze takiego typu kluczowe znaczenie ma system audio – tutaj MG oferuje 8-głośnikowy zestaw premium, który w niewielkiej kabinie powinien zapewnić satysfakcjonujące wrażenia dźwiękowe. Na pokładzie znajdziemy również kamerę 360°, reflektory LED, komplet systemów bezpieczeństwa oraz funkcję procedury startu, dostępną we wszystkich wersjach.
Ile kosztuje MG Cyberster?
Najtańsza wersja MG Cyberster z czarnym dachem to koszt 277 900 złotych. Dopłata do mocniejszego wariantu jest stosunkowo niewielka – zaledwie 22 tysiące złotych, co daje cenę 299 990 zł. Z tego względu spodziewam się, że większość klientów wybierze właśnie tę wersję, oferującą ponad pół tysiąca koni mechanicznych. W końcu, jak można nie dopłacić nieco ponad 20 tysięcy złotych za dodatkowe 170 KM? A na koniec – warto wspomnieć o spektakularnym detalu: drzwi w Cybersterze otwierają się do góry, jak w Lamborghini!