W lipcu zeszłego roku MG ZS zajęło drugie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów w Hiszpanii, osiągając wynik 2655 sprzedanych egzemplarzy. Niewiele brakowało mu do pierwszej Dacii Sandero, która znalazła 2723 nabywców. Warto śledzić rynki włoski i hiszpański, szczególnie w kontekście zainteresowania chińskimi modelami, ponieważ klienci z tych krajów chętnie je wybierają. Jak wygląda sprzedaż MG w tym roku? Pozmieniało się bardzo dużo.
MG ZS nie ma już nawet w TOP 10
Fora społecznościowe są pełne skarg na markę MG z powodu licznych awarii dotykających te samochody. Klienci najczęściej narzekają na dziwne, niezidentyfikowane hałasy oraz na fatalną obsługę serwisową, w tym brak samochodów zastępczych na czas napraw. Takie doświadczenia wyraźnie odstraszają potencjalnych nabywców od zakupu pojazdów tej marki. W Polsce jednak nie słyszałem jeszcze narzekań na modele MG, a ich obecność na rynku ciągle rośnie.
Tymczasem Dacia Sandero utrzymuje wysoki poziom sprzedaży. We wrześniu 2024 roku sprzedano 2649 egzemplarzy, co stanowi zaledwie kilkadziesiąt sztuk mniej niż rok temu. Na drugim miejscu uplasowała się Tesla Model 3, z wynikiem 2221 sprzedanych egzemplarzy, a na trzecim Renault Clio z 1662 sztukami.
MG ZS całkowicie wypadło z pierwszej dziesiątki. Klienci chętniej wybierali znacznie droższe SUV-y, takie jak Renault Austral (1322) czy Hyundai Tucson (1379). Na ostatnim miejscu w rankingu znalazł się Seat Ibiza, z liczbą 1306 sprzedanych egzemplarzy.
Na rynku hiszpańskim zauważalny jest też ogromny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Tesla Model 3 przełamała barierę i stała się najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Hiszpanii. Potencjał elektryczny tego rynku dostrzegł nawet Volkswagen, który obniżył cenę modelu ID.3 do 29 260 euro, co w przeliczeniu na złotówki wynosi niecałe 126 tys. złotych. Dla porównania, w Polsce ten sam samochód kosztuje przynajmniej 171 tys. złotych! Polecam się więc wstrzymać z decyzją o jego zakupie.
Czy to początek końca MG?
MG nie składa broni. Kilka tygodni temu zadebiutowała nowa wersja MG ZS, tym razem w wersji hybrydowej o mocy aż 197 KM. W cenie 98 900 złotych to najtańszy model hybrydowy o tak dużej mocy na naszym rynku.
Chcesz kupić MG, ale martwisz się o dostęp do części? Mam dla Ciebie świetne informacje
Warto zauważyć, że poprzednia wersja ZS kosztowała 79 800 złotych, co oznacza wzrost o 20 000 złotych. Istnieje jednak spora szansa, że wraz ze wzrostem ceny poprawiła się również jakość, co może przyczynić się do zmniejszenia liczby narzekań ze strony klientów. Tym bardziej, że kolejne napływające marki z Chin prezentują bardzo wysoką, wręcz zaskakującą jakość wykonania. Przykładem może być Jaecoo J7, którym miałem okazję jeździć.