Xiaomi zamierza podbić świat motoryzacji. I to nie tylko samochodami elektrycznymi

Xiaomi, które zadebiutowało na rynku motoryzacyjnym wiosną tego roku, jedynie zaostrzyło sobie apetyt na dalszą ekspansję. Pierwszy model samochodu Xiaomi sprzedaje się pięciokrotnie lepiej, niż pierwotnie zakładano. Tego sukcesu po prostu nie można zbagatelizować. Chińska firma zamierza w pełni wykorzystać swoją szansę, rozszerzając ofertę już w najbliższych miesiącach. Co więcej, Xiaomi nie ograniczy się wyłącznie do samochodów elektrycznych. Inżynierowie pracują także nad innymi innowacyjnymi rozwiązaniami wykorzystującymi silnik benzynowy.

Do 2026 roku trzy nowe modele

Z dokumentacji firmy Bosch, jednego z kluczowych dostawców części do samochodów Xiaomi, wynika, że do 2026 roku na rynku zadebiutują trzy nowe modele. Oto, jakie auta Xiaomi planuje wprowadzić:

1. Elektryczny SUV MX11 – ten model zostanie zaprezentowany jako pierwszy. MX11 powstał, by konkurować z takimi autami jak Tesla Model Y, Skoda Enyaq czy Ford Capri. Motoryzacyjni szpiedzy już uchwycili prototypy tego SUV-a na publicznych drogach, co wskazuje, że auto jest niemal gotowe do produkcji.

2. SUV z technologią EREV – drugi model to również SUV, ale z napędem EREV, co oznacza, że wykorzystuje silnik benzynowy jedynie do ładowania akumulatora. Za napęd odpowiada tutaj silnik elektryczny. Podobne rozwiązana są już stosowane na rynku. Na przykład w niedawno testowanej przeze mnie Hondzie CR-V. Xiaomi decyduje się na to rozwiązanie, ponieważ jego popularność będzie stale rosła w nadchodzących latach. Przyciągnie też klientów poszukujących alternatywy dla w pełni elektrycznych pojazdów.

3. Xiaomi SU7 Ultra – trzecim modelem, który Xiaomi planuje wprowadzić, jest prawdziwa motoryzacyjna „petarda”. SU7 Ultra otrzyma trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 1548 KM, które będą napędzały wszystkie koła. Ten model celuje w najmocniejszych graczy, łącząc luksus z ekstremalnymi osiągami. Na celowniku jest m.in. Porsche Taycan Turbo GT.

Xiaomi SU7 - wnętrze
Xiaomi SU7 – wnętrze

Decyzja Xiaomi o skupieniu się na SUV-ach to strategicznie uzasadnione posunięcie, zwłaszcza w kontekście europejskiego rynku, gdzie ten typ nadwozia cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Takimi projektami jak SU7 Ultra firma udowadnia też, że nie ma żadnych kompleksów wobec największych graczy branży samochodowej.

Źródło: dokumentacja Bosh (wyciek)