Niemcy pokochali tę markę, choć o rabatach w salonach mogą tylko pomarzyć

Dacia bije rekordy sprzedaży w całej Europie. Nawet na wyjątkowo wymagającym rynku niemieckim, Sandero zdobyło pierwsze miejsce w rankinu sprzedaży. To wszystko odbywa się w cieniu wielkich problemów finansowych Volkswagena, który rozważa nawet zamknięcie fabryk na terenie Niemiec przez mały popyt.

Dacia nie zwalnia

Rumuńska marka nieustannie pnie się w górę w rankingach sprzedaży. Sandero jest oficjalnie najczęściej wybieranym nowym samochodem przez naszych zachodnich sąsiadów w tym roku. Ten kompaktowy hatchback dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: Sandero oraz Sandero Stepway. Niemcom szczególnie przypadła do gustu ta druga, nieco bardziej uterenowiona wersja. „Niemcy są nią zachwyceni” – piszą niemieckie gazety.

W obliczu narastającego kryzysu ekonomicznego, klienci postrzegają Sandero jako rozsądny wybór. To nowoczesne, bezpieczne auto, które jednocześnie nie nadwyręża budżetu. Na polskim rynku cena podstawowego modelu Sandero zaczyna się od 63 tys. zł. Wersja Stepway kosztuje niecałe 71 tys. zł. Główną grupą nabywców są osoby prywatne, a tylko 1/7 egzemplarzy trafiła do firm.

Dacia Sandero wyprzedziła Teslę Model Y w lutym. Sprzedaż elektryka w Europie spada

Co ciekawe, Dacia przyjęła politykę sprzedaży bez rabatów. Firma ustala ceny na tak niskim poziomie, że klienci nawet nie próbują negocjować. Strategia ta uwzględnia odpowiednie marże zarówno dla producenta, jak i dla sieci dilerskiej.

Ostatnia generacja Sandero przeszła gruntowną modernizację, głównie z powodu nowych europejskich przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Samochód wyposażono w szereg systemów wspomagających, takich jak asystent pasa ruchu. Dzięki temu klienci czują się pewnie i bezpiecznie za kierownicą..

Dodatkowo, Sandero może być fabrycznie wyposażone w instalację LPG, co wiąże się z niewielką dopłatą – jedynie 4 tys. zł. Ta inwestycja szybko się zwraca dzięki znacznym oszczędnościom w eksploatacji.

Jak wygląda sprzedaż Dacii Sandero w Niemczech?

Od premiery pierwszej generacji w 2008 roku sprzedano niemal 350 tysięcy egzemplarzy modelu Sandero, z czego 300 tysięcy trafiło do prywatnych nabywców. Oznacza to, że Niemcy kupowali średnio 20 tysięcy egzemplarzy Sandero rocznie. Jednak w ostatnich latach dynamika sprzedaży znacząco rośnie – w pierwszej połowie tego roku odnotowano wzrost sprzedaży aż o 33% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Dacia Jogger z LPG i fabrycznym łóżkiem za 12 tys. zł. To świetna alternatywa dla drogich kamperów

Niedawno na rynek trafił nowy Duster, który z pewnością również zdobędzie popularność, choć raczej na mniejszą skalę niż Sandero. Ceny Dustera zaczynają się od 79 900 zł, a model jest dostępny nawet w wersji hybrydowej, dzięki czemu trafia do szerzej grupy klientów.