Jakie będzie nowe Audi RS5 Avant? „Opony muszą wytrzymać obciążenie tego grubasa”

Audi RS5. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu mówilibyśmy o RS4 Avant, ale nowe nazewnictwo niemieckiej marki wprowadziło pewne zmiany. Teraz A4 stało się A5, a więc RS4 również przekształci się w RS5. Ten model ma być poważnym konkurentem dla świetnie sprzedającego się BMW M3 Touring. Co o nim wiemy?

Najważniejszą informacją na ten moment jest to, że nowe Audi RS5 będzie hybrydą typu plug-in. Nie powinno to nikogo dziwić, zwłaszcza w kontekście zaostrzenia norm emisji spalin, które wejdą w życie od stycznia. Dobrą wiadomością jest to, że w hybrydowej konfiguracji Audi RS nie znajdziemy czterocylindrowego silnika. Przykład Mercedesa-AMG C63 pokazał, że takie rozwiązanie nie sprawdza się w większych modelach M, RS czy AMG, ponieważ klienci nie akceptują silników mniejszych niż sześciocylindrowe. Właśnie takiej jednostki należy spodziewać się w RS5.

Jeździłem niechcianym Mercedesem-AMG C63 S E Performance. Dla krytyków mam dobre wieści

Problem w tym, że wersja plug-in hybrid (pHEV) przybierze na wadze, i to znacznie. Masa nowego Audi RS5 najprawdopodobniej przekroczy 2,2 tony, głównie ze względu na zastosowanie baterii o sporej pojemności. Na dołączonym materiale filmowym widać wyraźnie, że podczas testów opony są mocno obciążane, gdy kierowca wyciska z auta pełen potencjał. To na pewno będzie skutkowało koniecznością ich częstej wymiany. Chociaż niewielu właścicieli Audi RS5 będzie jeździło w ten sposób, marka chce mieć pewność, że samochód sprawdzi się również na torze. Dla nas najważniejsze jest, aby nowy model prowadził się co najmniej tak dobrze, jak jego poprzednik. Pewne jest za to, że będzie szybszy na prostych odcinkach, dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego.

Nowe BMW M5 to ciężki kloc, ale i tak rzadko pojawi się na torze. „To nie E60 V10”

Nie chcesz hybrydy plug-in? Z „wielkiej trójcy” pozostaje tylko BMW

BMW M3 Touring to jedyna opcja w tej klasie, która pozostaje wolna od hybrydowych rozwiązań. Zarówno C63, jak i RS5 są lub będą hybrydami typu plug-in. Dlatego porównywanie maksymalnej mocy M3 do tych konkurentów nie oddaje pełnego obrazu faktycznych możliwości. M3 Touring będzie najlżejszym z tej trójki, a to stanowi istotną różnicę w jeździe torowej.

Nie oczekuj też na „prawdziwe” A5 Coupe i Cabrio, ponieważ Audi potwierdziło, że te modele definitywnie wychodzą z rynku. To samo dotyczy Audi TT oraz Audi R8. Jeśli te samochody kiedykolwiek powrócą, to tylko w wersjach elektrycznych.