Toyota długo dominowała w polskich rankingach sprzedaży, ale to może się wkrótce zmienić. Chińscy producenci nie chcą rywalizować z czołówką jedynie ceną. Stawiają na jakość i efektywność, a nowy MG HS jest tego najlepszym przykładem.
Skuteczna hybryda typu plug-in
W salonach trudno znaleźć hybrydę plug-in z zasięgiem ponad 100 km w trybie elektrycznym. Zazwyczaj wyniki oscylują wokół 70-80 km, a tylko nieliczne modele, jak nowy Mercedes klasy E pHEV, oferują większy zasięg, ale za kilkaset tysięcy złotych. Co mają zrobić ci, którzy chcą ekonomicznego SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in, ale nie chcą „płacić złotem”?
Wystarczy chwilę poczekać. Premiera nowego gracza – MG HS pHEV, według naszych informacji, odbędzie się jeszcze tej jesieni. Ten model, dzięki wysokiej wydajności i atrakcyjnej cenie, może szturmem zdobyć polski rynek i wpłynąć na sprzedaż liderów.
Toyota RAV4 „oberwie” najmocniej
Porównujemy MG HS PHEV do Toyoty RAV4 ze względu na zbliżone wymiary. HS ma długość 4,66 metra. RAV4 jest o 6 centymetrów krótsza (4,6 metra). Choć RAV4 oferuje nieco większy bagażnik o pojemności 520 litrów, różnica wynosi jedynie 13 litrów w porównaniu do 507-litrowego bagażnika MG. Dodatkowo MG oferuje ciut więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
Toyota RAV4 wyposażona jest w hybrydę plug-in o mocy 306 KM, z elektrycznym zasięgiem do 75 km i przyspieszeniem do 100 km/h w 6 sekund.
MG HS PHEV, choć dużo słabsze pod względem przyspieszenia, ma inne zalety. Łączna moc systemowa nie jest podana, ale cała konfiguracja składa się z 1.5-litrowego silnika spalinowego (142 KM), silnika elektrycznego (209 KM) oraz generatora (91 KM). Auto osiąga 100 km/h w 6,7 sekundy (+0,7 sekundy) i oferuje zasięg elektryczny do 120 km. Łączny zasięg przekracza 1000 km, w głównej mierze dzięki generatorowi spalinowemu.
Cena MG HS pHEV znokautuje konkurencje
Najtańsza hybrydowa RAV4 normalnie kosztuje 256 900 zł, ale dzięki aktualnej promocji można ją kupić za 238 200 zł. To najniższa cena dotychczas, choć wciąż znacznie wyższa niż w przypadku MG HS.
Polski importer MG jeszcze nie podał dokładnej ceny hybrydowego HS, ale szacuje się, że wyniesie ona 140-150 tysięcy złotych za wersję z pełnym wyposażeniem. Nawet po rabacie, RAV4 PHEV kosztuje prawie 90 tys. zł więcej.
Toyota z logo Suzuki ma jakiś sens w tym regionie Polski. W promieniu prawie 100 km brakuje dilerów
Dodatkowo, RAV4 w tej cenie oferuje mniej wyposażenia i starszą technologię ze względu na długą obecność rynkową. To ma się zmienić wraz z nadejściem nowej RAV4, ale firma już zapowiedziała, że wielkiej rewolucji nie będzie.
Toyota w dłuższej perspektywie może wygrać „niezawodnością”
Toyoty są jednymi z najmniej awaryjnych samochodów, co w dużej mierze przyczyniło się do ich sukcesu. Natomiast MG, będące stosunkowo nową marką na rynku, spotyka się z rosnącą liczbą uwag od klientów, którzy zgłaszają usterki. Na szczęście firma przewidziała ten problem, tworząc centrum dystrybucyjne części w Budapeszcie, które znacznie skraca czas oczekiwania na wymianę wadliwych elementów. Warto dodać, że MG oferuje 7-letnią gwarancję z limitem do 150 tysięcy kilometrów.
W przyszłości MG musi też zmierzyć się z silną odpowiedzią ze strony Toyoty. Japońscy inżynierowie pracują już nad hybrydami z elektrycznym zasięgiem przekraczającym 200 kilometrów, co może być dla MG dużym wyzwaniem.
Suzuki wyciąga asa z rękawa. Zupełnie nowy mały SUV powalczy z największymi