Zakończono produkcję popularnego SUV-a. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć

Żywot produkowanej od 2017 roku w japońskiej fabryce w Hiroszimie Mazdy CX-5 dobiegł końca. Producent poinformował dziennikarzy o zakończeniu produkcji popularnego SUV-a. Jeśli planowałeś jego zakup, do wyboru pozostają wyłącznie egzemplarze dostępne na placach (tzw. auta ze stocku). Najtańsza 165-konna wersja Skyactiv-G kosztuje 160 900 złotych. Konfigurator jest cały czas dostępny na oficjalnej polskiej stronie importera, ale w najbliższych dniach powinien zostać wyłączony.

Mazda CX-5 to solidny SUV w przystępnej cenie

Pamiętam, gdy w 2017 roku uczestniczyłem w światowej prezentacji tego modelu w Barcelonie. Zaskakująco dobre wyciszenie wnętrza było jednym z elementów, które najbardziej przykuły moją uwagę. Od 2017 roku model ten cieszył się dużą popularnością na polskim rynku, ale nadszedł czas, by się z nim pożegnać. Utrzymywanie na rynku tego samego auta bez większych zmian przez tyle lat stałoby się w końcu nieopłacalne. Potrzeby klientów ewoluują i trzeba za nimi nadążać. Tym bardziej, że CX-5 reprezentuje bardzo konkurencyjny segment średniej klasy SUV-ów.

Czy Mazda CX-60 3.3 Diesel to najlepszy SUV na tani wypad z rodziną do Chorwacji?

Cena podstawowej wersji w 2017 roku – 95 900 złotych – pokazuje, jak w ciągu ostatnich 7 lat podrożały samochody, zwłaszcza w segmencie SUV. Dziś za najtańszą wersję CX-5 trzeba zapłacić ponad 160 000 złotych, co jednak nadal jest atrakcyjną ceną jak na tak wszechstronny pojazd. Dilerzy Mazdy na swoich stronach internetowych informują o atrakcyjnych rabatach, jednak po sprawdzeniu przez nas tematu okazało się, że zniżki wynoszą maksymalnie 6000 złotych (średnio 3000 złotych).

CX-5 od początku oferowano z napędem na cztery koła. Nawet w tym segmencie nie jest to takie oczywiste. Mieliśmy okazję przetestować ten system w polskich zaśnieżonych górach, gdzie japoński SUV doskonale poradził sobie z każdym wyzwaniem.

Kiedy nowa Mazda CX-5?

Stare odchodzi, ale przyjdzie nowe. Mimo sukcesu rynkowego CX-60, Mazda nie zamierza rezygnować z dobrze znanej nazwy CX-5. Japońscy inżynierowie intensywnie pracują nad zupełnie nową odsłoną tego modelu, która ma kontynuować sukces jako najchętniej kupowana Mazda w Polsce, stanowiąca w 2024 roku 40% całkowitej sprzedaży marki.

Postawili na dużego Diesla, gdy inni bawili się w elektryki. Efekt? Najlepsze wyniki marki w historii

Według naszych informacji, nowa wersja zadebiutuje w trzecim kwartale 2025 roku. Warto jednak przygotować się na zmiany w ofercie silników. Standardowe jednostki benzynowe zostaną zastąpione przez hybrydy typu plug-in, a może nawet przez kilka różnych wersji tego napędu. Istnieje również możliwość, że Mazda wprowadzi silnik Diesla o pojemności 3,3 litra, który cieszy się dużym powodzeniem w modelu CX-60.