Z tą opcją dodatkową Tesla przejedzie 245 km więcej. Trzeba tylko przeznaczyć 1/3 bagażnika

Pamiętacie, jak Tesla zapowiadała imponujący zasięg Cybertrucka? Amerykanie mówili o 805 kilometrach, ale ostatecznie najbardziej efektywny wariant z dwoma silnikami i napędem na cztery koła przejedzie maksymalnie 547 kilometrów bez ładowania, co w praktyce oznacza około 480 kilometrów. Wiadomo już, co mieli na myśli – dodatkową baterię.

Tym, którzy mają doświadczenie z samochodami elektrycznymi, i tak trudno było uwierzyć, że ten potężny pickup przejechałby aż taką odległość bez ładowania. Choć Cybertruck dysponuje akumulatorem o pojemności 120 kWh, zużycie energii w ważącym ponad 3 tony pojeździe jest ogromne. Testowaliśmy innego elektrycznego pickupa, F-150 Lightning, z większym akumulatorem o pojemności 130 kWh, który zużywał średnio 35 kWh/100 km, co dawało realny zasięg około 350 kilometrów. Fizyki nikt nie oszuka, nawet jeśli mówimy o Elonie Musk’u.

Tesla tak tego nie zostawiła

Dla tych, którzy chcieliby dysponować większym zasięgiem w Tesli Cybertruck, Amerykanie przygotowali specjalną opcję dodatkową. Jest to akumulator umożliwiający przejechanie dodatkowych 245 kilometrów. Czysto teoretycznie będzie to więc łącznie 792 kilometrów w wersji dwusilnikowej i do 744 kilometrów w przypadku najszybszej wersji trzysilnikowej.

2024 Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck (2024) – tył

Tesla nie ujawniła dokładnej pojemności dodatkowego akumulatora, ale szacujemy ją na około 47 kWh. Taki dodatek wpłynie oczywiście na masę pojazdu, zwiększając ją o około 300 kilogramów (łączna masa nie przekroczy 3,5 tony). Zajmie też 1/3 bagażnika, czyli aż 630 litrów z dostępnych 1897 litrów. Dla porównania, całkowita pojemność bagażnika w nowym BMW M5 Touring wynosi tylko 500 litrów.

Elektryczny pickup już nie tylko z Chin. Na ten sam pomysł wpadło Isuzu, debiut w 2025 r.

Dodatkowy akumulator nie będzie tani. Jego cena w Stanach Zjednoczonych wynosi 16 000 dolarów, co przekłada się na około 63 000 złotych. W tej cenie można nabyć np. ultra głośny wydech do Aventadora lub kluczyk do Bugatti Chirona. Chińscy klienci mogliby za tę sumę kupić hybrydę typu plug-in z zasięgiem 2100 kilometrów.

Swoją drogą, widać, jak wysoko ceni się Tesla. Średni koszt produkcji akumulatora o pojemności 1 kWh wynosi około 550 złotych, co oznacza, że cena za akumulator powinna wynosić ~26 000 złotych. W rzeczywistości cena opcjonalnej baterii do Cybertrucka przekracza tę kwotę ponad dwukrotnie.

2024 Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck (2024)

Produkcja dodatkowych akumulatorów ruszy w przyszłym roku

Klienci zamawiający swoje Tesle Cybertruck mogą już teraz dodać opcję dodatkowego akumulatora, ale dostaną go dopiero w 2025 roku, kiedy ruszy produkcja. Ci, którzy już kupili swojego Cybertrucka, będą mogli zainstalować dodatkową baterię w serwisie Tesli. Warto jednak pamiętać, że instalacja akumulatora nie jest elastyczna. Nie można go samodzielnie zamontować lub zdemontować w dowolnym momencie, na przykład gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa.

Jeździłem nową Teslą Model 3 Highland. Przez te funkcje można paść ze śmiechu