Trzecia generacja Peugeota 3008 ma szansę odnieść największy sukces spośród wszystkich dotychczasowych generacji. Francuzi stworzyli bryłę, która idealnie wpisuje się w aktualne gusta klientów. Do tego dodali oszczędny silnik benzynowy oraz wydajny napęd elektryczny i mamy efekt. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od rozpoczęcia przyjmowania zamówień sprzedano aż 50 000 egzemplarzy 3008 i E-3008.
„Benzynka” najbardziej popularna
Choć elektryczna wersja E-3008 oferuje solidny zasięg 525 kilometrów, to łagodna hybryda o mocy 136 KM jest prawdziwym hitem sprzedażowym. Stanowi ona aż 3/4 wszystkich dotychczas sprzedanych modeli 3008. Zastąpiła Diesla, który w ogóle nie będzie dostępny w nowym modelu 3008.
Wkrótce oferta zostanie rozszerzona o hybrydę typu plug-in o mocy 195 KM. Coraz więcej klientów wybiera modele PHEV, doceniając możliwość pokonywania krótkich dystansów w trybie elektrycznym. Dzięki temu nie muszą martwić się o zasięg, ponieważ w razie potrzeby auto automatycznie przełącza się na silnik benzynowy.
Pojawią się również dwa nowe modele elektryczne, z czego jeden będzie wyposażony w potężną baterię o pojemności 98 kWh, zapewniającą zasięg do 690 km.
Klientów na elektryczną wersję może przekonać gwarancja i dopłata rządowa
Elektryczna wersja E-3008 objęta jest programem gwarancyjnym Peugeot Allure Care, który zabezpiecza najważniejsze podzespoły, w tym silnik elektryczny i układ napędowy. Gwarancja obowiązuje przez 8 lat lub do przebiegu 160 000 km. Bardzo trudno otrzymać tak długą i dobrą gwarancję na samochód spalinowy.
Nowy Peugeot 3008 już w polskiej ofercie. Jest elektryk z zasięgiem 525 km i dużo tańsza hybryda
Najtańsza wersja Peugeota 3008 kosztuje 169 900 złotych, podczas gdy wersja elektryczna zaczyna się od 233 600 złotych. Dzięki temu kwalifikuje się do rządowej dotacji, która może wynieść do 27 000 złotych. Polscy klienci chętnie korzystają z tej dopłaty.