Warto poczekać na nowe Renault Austral? Jest duża szansa, że bardziej Ci się spodoba

W 2022 roku Renault Austral zastąpiło na rynku wysłużonego Kadjara. Ten solidny SUV, dostępny za niecałe 150 tys. zł, wymaga już jednak konkretnego odświeżenia, aby pozostać konkurencyjnym w trudnym segmencie SUV-ów. Renault przygotowuje prawdziwą „petardę” – nowy Austral zyska atrakcyjny język stylistyczny marki, znany z modeli Rafale czy Captur. Istnieje również duża szansa, że model ten stanie się znacznie szybszy dzięki napędowi pHEV.

Wizualizacja jest bardzo realistyczna

W sieci pojawiła się wizualizacja oparta na zdjęciach szpiegowskich prototypu pokazująca, jak może zmienić się Renault Austral. W porównaniu do aktualnego modelu różnice stylistyczne będą ogromne. Przód zostanie niemal całkowicie przeprojektowany i otrzyma styl znany z modelu Rafale. Oznacza to zupełnie nowe reflektory, z oddzielonymi światłami do jazdy dziennej od modułu głównego. Tył również zyska nowoczesny wygląd, głównie dzięki cieńszym światłom LED. Front Australa ma już swoje lata i zdążyła się opatrzeć. Może to będzie dla niektórych zaskoczeniem, ale Renault Megane czwartej generacji z podobnie zaprojektowanym przodem zostało zaprezentowane już 9 lat temu.

Renault Austral 2025 - wizualizacja - tył, fot. Kolesa.ru
Renault Austral 2025 – wizualizacja – tył, fot. Kolesa.ru

Konkurencja nie śpi. Nissan niedawno wprowadził na rynek nowego Qashqaia, który, podobnie jak Austral, bazuje na platformie CMF C/D. Pod koniec ubiegłego roku jeden z największych rywali Australa – Hyundai Tucson – przeszedł lifting, który drastycznie zmienił wnętrze auta. Nie spodziewamy się jednak tak radykalnych zmian w kabinie Australa, poza integracją z usługami Google, jak w nowym Capturze. Będzie to możliwe dzięki nowemu systemowi openR link.

2023 Renault Austral
Tak wygląda aktualna generacja Renault Austral (2023)

Istnieje duża szansa, że Renault w nowym Australu zaoferuje materiały wyższej jakości oraz lepsze spasowanie. Ten pozytywny trend obserwujemy od kilku miesięcy, a podobne zmiany wprowadzono już w Qashqaiu 2025. Pod tym względem znacząco poprawił się również Mercedes.

Podróżowanie będzie tanie

Miękka hybryda i hybryda. Różnice między tymi dwoma napędami wyjaśniliśmy w tym wpisie. Od razu zaznaczamy, że po liftingu Austral będzie oferowany wyłącznie w tych dwóch konfiguracjach. Nie ma co liczyć na tradycyjny napęd benzynowy ani Diesla. Najsłabsza wersja „mild hybrid” dostarczy kierowcy przynajmniej 160 koni mechanicznych, przy średnim zużyciu paliwa nieprzekraczającym 6 litrów.

Co więcej, Austral ma szansę stać się naprawdę mocną propozycją. Podczas gdy Cupra oferuje swoje SUV-y z ponad 300-konnymi silnikami, Austral do tej pory pozostawał w tyle, oferując jedynie 200-konny wariant E-Tech full hybrid. Spodziewamy się, że po liftingu pod maską Australa pojawi się 300-konny napęd plug-in hybrid z modelu Rafale. Rafale oferuje zasięg elektryczny około 100 kilometrów, ale w Australu może być nieco niższy ze względu na mniej aerodynamiczną bryłę nadwozia.

Nowy SUV Cupry jest już gotowy do premiery. Ma być bardzo praktyczny i oszczędny

Na koniec najlepsze – mimo wielu zmian cena zakupu prawdopodobnie pozostanie na poziomie modelu przed liftingiem. Francuzi zastosowali podobny zabieg w Capturze, znacząco ulepszając crossovera bez podnoszenia ceny. Nowe Renault Austral zadebiutuje w przyszłym roku, a pierwsze egzemplarze powinny trafić do dealerów jeszcze przed wakacjami 2025.

Źródło wizualizacji: kolesa.ru