W drodze nad morze zauważyłem wysyp SUV-a MG. Porównałem jego cenę z Tucsonem i już wszystko rozumiem

Czy podczas tegorocznych wakacji zauważyliście na drogach wiele nowych chińskich samochodów marki MG? Jeszcze rok temu spotkanie ich na trasie graniczyło z cudem, ale to z powodu braku oficjalnego przedstawicielstwa tej marki nad Wisłą. Dzisiaj łatwo dostrzec modele tej marki w drodze na urlop, zwłaszcza HS-a. Ten SUV jest tańszy od Hyundaia Tucsona aż o 32 tys. zł. To sprawia, że coraz więcej Polaków decyduje się na jego zakup. Ma też inne atuty, o których powinniście wiedzieć.

Polacy nie lubią przepłacać, dlatego coraz chętniej wybierają MG

W ostatnich latach to Hyundai i Kia uchodziły za „tanie samochody o wysokiej jakości” Jednak ich ceny znacząco wzrosły, a na rynku pojawiły się atrakcyjne cenowo modele z Chin.

Hyundai, próbując utrzymać zainteresowanie Tucsonem, niedawno zaprezentował model po liftingu. Odmłodzenie skutkowało jednak poważnym wzrostem cen. Podstawowa wersja z silnikiem 1.6 o mocy 160 KM i 6-biegową skrzynią manualną kosztuje teraz 135 900 zł. W tej cenie 3 lata temu można było kupić bardzo dobrze wyposażony egzemplarz z automatem. Musimy dodać, że nawet lepiej wyposażony egzemplarz HS Excite z automatem kosztuje 115 200 złotych. Najtańszy automat w Tucsonie przekracza cenę 160 tys. zł (!).

Przypomina Maserati, ale to tylko tanie nowe MG z „czystą” benzyną o mocy 180 KM

HS-a wyposażono w turbodoładowany silnik 1.5 o mocy 162 KM i „manuala”. Jest nie tylko tańszy, ale i dłuższy o 7 cm od Tucsona (4,57 m vs. 4,5 m). Co prawda Tucson oferuje większy bagażnik (598 litrów w porównaniu do 463 litrów w MG HS), ale dla większości klientów przestrzeń bagażowa w MG będzie wystarczająca. Warto dodać, że na rynku dostępny jest jeszcze „stary” model. Wkrótce pojawi się nowy i większy (model 2025), również z pojemniejszym bagażnikiem.

MG HS 2024 - przód i tył
MG HS 2024 – przód i tył

MG HS wygrywa ceną i długością gwarancji

Najtańsza wersja MG HS kosztuje 103 800 zł i jest dobrze wyposażona. Na pokładzie znajdziemy kamerę cofania, reflektory LED, tempomat oraz 12,3-calowy ekran zegarów. W tej cenie klient otrzymuje właściwie kompletnego rodzinnego SUV.

MG przyciąga klientów również 7-letnią gwarancją z limitem do 150 tys. km, wspieraną przez ogromne centrum dystrybucyjne na Węgrzech, które skraca czas dostawy części do polskich serwisów do 2-3 dni. Chińczycy są tak pewni swoich podzespołów, że na akumulator do elektrycznego modelu MG4 oferują… dożywotnią gwarancję.

MG HS 2024
MG HS 2024 – przód

Hyundai zapewnia solidną 5-letnią gwarancję na Tucsona, co wciąż jest dobrym wynikiem, zwłaszcza że wielu producentów oferuje tylko 2-letnie wsparcie.

Hyundai stara się walczyć z napływem chińskich samochodów, dlatego w nowym Tucsonie podniesiono moc silnika do 160 KM. Czas przyspieszenia obu modeli do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy, ale Tucson osiąga nieco wyższą prędkość maksymalną – 194 km/h w porównaniu do 190 km/h w MG HS. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, Hyundai deklaruje lepszą ekonomię – 6,8 l/100 km według norm WLTP, podczas gdy MG HS zużywa 7,4 l/100 km. W dłuższej perspektywie eksploatacja Tucsona okaże się tańsza. Według naszych obliczeń, na dystansie 10 tys. km różnica wyniesie jeden bak paliwa, czyli około 350 złotych.

MG HS - wnętrze (model 2024)
MG HS – wnętrze (model 2024)

MG HS deklasuje Tucsona pod względem wyposażenia

Dochodzimy do największego problemu Tucsona. Jak już wspomnieliśmy, MG HS oferuje praktycznie pełne wyposażenie w standardowej cenie. Tucson w podstawowej wersji kosztuje o 32 tys. zł więcej, ale jak już przyjdzie do konfiguracji dodatków, jest jeszcze droższy. W tym momencie MG wyciąga asa z rękawa w postaci najbogatszej wersji Exclusive za 117 200 złotych. W cenie jest panorama, kamera 360 stopni, 18-calowe felgi a nawet klapa bagażnika sterowana bezdotykowo. I nadal pozostaje to SUV tańszy o blisko 19 tys. zł od najtańszego Tucsona. W dodatku nie każdy akceptuje reflektory LED-owe Hyundaia, które są bardzo kosztowne w przypadku stłuczki.

MG HS na drodze nieutwardzonej
MG HS na drodze nieutwardzonej

Nic dziwnego, że podczas mojej wakacyjnej podróży z Warszawy do Gdańska zauważyłem aż 7 nowych MG HS jadących w tą samą stronę. Wydaje się, że następne wakacje będą pełne chińskich samochodów – nie tylko MG, ale także marek takich jak Baic czy BYD, które również przyciągają klientów atrakcyjnymi cenami i wyposażeniem. Polacy najwyraźniej zaakceptowali samochody z Chin.

Nowy SUV z maks. wyposażeniem za 80 tys. zł. To nie żart, a oferta BAIC w Polsce