Cupra jest kolejną marką, która agresywną polityką cenową próbuje konkurować z bardzo tanimi samochodami z Chin. Najnowsza oferta na Atecę jest wręcz zaskakująco atrakcyjna — tak niskich cen nie widzieliśmy nawet przed inflacją. Rabat na 300-konną wersję wynosi aż 46 700 złotych, co obniża cenę zakupu do 189 900 złotych. W ofercie pojawiły się również słabsze warianty, dostępne w cenach 132 200 złotych oraz 153 100 złotych.
Cupra Ateca to rodzinny „dinozaur”, który w 300-konnej wersji jest świetnym autem
Przez wiele miesięcy byłem właścicielem 300-konnej Cupry Ateci po liftingu. Przejechałem nią 50 tys. kilometrów po drogach całej Europy i podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami w tym wpisie.
Cena 189 900 złotych to bardzo atrakcyjna oferta za nowego, 300-konnego SUV-a z wyjątkowo skutecznym napędem na cztery koła. To także praktyczne auto z przestronnym bagażnikiem (485 l), które, w przeciwieństwie do Formentora, zachowało tradycyjne przyciski do sterowania wieloma funkcjami. Uważam to za najlepsze rozwiązanie w przypadku klimatyzacji.
Cupra Ateca 300 KM będzie “rodzynkiem”. Marka wprowadza nowe silniki, w tym 1.5 TSI 150 KM
Jak bardzo jest to atrakcyjna cena? Nieco ponad 2 lata temu kupiłem lekko używany egzemplarz za niecałe 210 tys. zł. Teraz mówimy o całkowicie nowym samochodzie za 189 900 zł. Prawdą jest, że mój egzemplarz miał drogie dodatki, takie jak hamulce Brembo. Jednak odradzam ich zakup ze względu na wysokie koszty eksploatacji. Nawet przy spokojnej jeździe konieczna jest ich wymiana praktycznie co rok, a tanio nie jest. Cena za przednie klocki wynosi około 3 tys. złotych.
Poza tym, to kapitalne auto o znakomitych osiągach. Czas poniżej 5 sekund do setki w rodzinnym SUV-ie to rewelacyjny wynik, który pozwala na bezpieczne wyprzedzanie w niemal każdych warunkach. Zima również nie stanowi dla niego problemu. Podczas mojego użytkowania ani razu nie zdarzyło się, żebym utknął w śniegu lub nie mógł wyjechać z zasypanego parkingu.
Zastanowiłbym się jednak nad wyborem wersji
O ile 300-konna wersja jest bardzo dobrą opcją, zwłaszcza w tej cenie, to raczej nie zdecydowałbym się na wariant 190-konny. Zużywa on nieco więcej paliwa (około 9 l/100 km) i nie zapewnia takiej samej przyjemności z jazdy. Jeśli chodzi o oszczędność, bardziej poleciłbym 150-konny wariant z napędem na przednie koła. W cenie 132 300 złotych to również bardzo dobra oferta, a spalanie paliwa będzie zauważalnie niższe (około 6,5 l/100 km), głównie dzięki niskiej masie Ateci.
Cupra Formentor kontra atak zimy. To ta z tańszych wersji, ale sobie poradziła
Na słabsze warianty Cupra oferuje rabat w wysokości 33 tys. złotych, a na 300-konną wersję aż 46 700 złotych. Warto również rozważyć limitowaną serię TRIBE EDITION, dostępną za 242 300 złotych. Jej mocy jednak nie podniesiono. Jest to o tyle zaskakujące, że na niektórych europejskich rynkach dostępne są wersje o mocy 350 KM. Polski właściciel może jednak zlecić zwiększenie mocy u ABT. Dzięki oficjalnej współpracy między tą marką tuningową a Cuprą, samochód zachowa gwarancję nawet po dokonaniu modyfikacji. Zaktualizowany cennik Cupry Ateci znajdziesz tutaj.
Dlaczego Cupra obniżyła ceny?
Nie jest tajemnicą, że Ateca za moment zostanie wycofana ze sprzedaży. To auto oferowane od kilku lat i w końcu musi odejść na zasłużoną emeryturę. Nowy model nie powstanie, ale za to Cupra wprowadzi do sprzedaży zupełnie nowe SUV-y. Będą to m.in. to Tavascan oraz Terramar.