Skoda Kodiaq w tej wersji może być wyborem numer 1. Mimo, że „pod maską biednie”

Nowa Skoda Kodiaq nie przypadła każdemu do gustu pod względem stylistycznym. W porównaniu do poprzednika zmieniła się drastycznie. Przyszli nabywcy powinni rozważyć nową wersję Sportline, która właśnie pojawiła się w ofercie. Naszym zdaniem znacznie poprawia wygląd tego praktycznego czeskiego SUV-a. Najtańsza opcja silnikowa kosztuje prawie 200 tys. zł, choć w tej cenie klient wcale nie otrzymuje sportowego silnika.

Kodiaq Sportline wygląda dużo lepiej

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na wygląd auta, nawet jeśli chodzi o przestronnego SUV-a. Kodiaq Sportline zyskał kilka czarnych akcentów, które nadały całej linii „masywności”. Pakiet obejmuje listwy okienne, relingi dachowe, ramki grilla oraz obudowy lusterek. Całość stoi też na większych 19-calowych felgach aluminiowych Tirsuli. Kodiaq Sportline standardowo wyposażony jest również w przednie reflektory TOP LED Matrix i tylne światła LED z paskiem pomiędzy nimi.

Skoda Kodiaq Sportline 2024
Skoda Kodiaq Sportline 2024
2024 Skoda Kodiaq Selection
Dla porównania, tak wygląda wersja Selection

Jeśli chodzi o wnętrze, najbardziej wyróżniają się sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz eleganckie ozdobne listwy. Podsufitka jest w tej wersji czarna, a system infotainment zyskał logo „Sportline”. Trójramienna kierownica również jest ozdobiona tym samym logiem.

Sportowo nie jest pod maską

Choć „Sportline” kojarzy się ze sportem, pod maską Kodiaqa w tej wersji może pracować jednostka 1.5 o mocy 150 KM, która jest miękką hybrydą. Dla tych, którzy preferują diesla, dostępny jest również silnik 2.0 o tej samej mocy. Dla bardziej wymagających klientów przewidziano warianty 2.0 TDI o mocy 193 KM oraz hybrydę typu plug-in z łączną mocą 204 KM.

Skoda Kodiaq 2024 Sportline - wnętrze
Skoda Kodiaq 2024 Sportline – wnętrze

Z dziennikarskiego obowiązku musimy wspomnieć, że Kodiaq Sportline 1.5 przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, a to bardzo długo. Jednak ten niechlubny wynik rekompensuje niskie zużycie paliwa, które według producenta wynosi około 6,6 litra na 100 kilometrów.

Ceny Kodiaqa Sportline zaczynają się od 198 850 zł za najsłabszy wariant, a kończą na 233 500 zł za dwulitrowego diesla. Co ciekawe, hybryda typu plug-in jest tańsza od diesla – jej cena wynosi 232 300 zł.

Skoda Kodiaq Sportline - tył (2024)
Skoda Kodiaq Sportline – tył (2024)

Cennik nowego Kodiaqa startuje od 174 850 zł za wariant Selection. Naszym zdaniem większą popularnością i tak będzie się cieszyć wersja Sportline, która znacząco poprawia wizualny wygląd nadwozia. Zdjęcia tego nie oddają, dlatego zachęcamy do obejrzenia samochodu „na żywo”.

Nowa Skoda Kodiaq (2024) urosła. Jest bardziej przestronna i w wersji PHEV przejedzie 100 kilometrów

Źródło: Skoda