Przyszłość Hyundaia zapisuje się wielkimi zasięgami. I wcale nie chodzi o auta elektryczne

Jeśli stoisz przed zakupem nowego samochodu, możesz znaleźć się w trudnej sytuacji. Z jednej strony producenci bombardują nas rabatami sięgającymi nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych na niektóre modele. Z drugiej strony, ci, którzy poczekają, będą mieli możliwość zakupu zaawansowanych hybryd o imponujących zasięgach. Na przykład Hyundai zapowiedział podwojenie oferty na standardowe hybrydy. Wkrótce zadebiutują również modele z nowoczesnym rozwiązaniem EREV, które zaoferują zasięg do 900 kilometrów.

Nie tylko solidne elektryki w ofercie

Hyundai w ostatnich latach mocno zainwestował w samochody elektryczne. Zaowocowało to modelami wyposażonymi w architekturę 800V, umożliwiającą bardzo szybkie ładowanie. Choć zaangażowanie Hyundaia w rozwój aut elektrycznych nie słabnie, marka planuje również znaczące wzmocnienie oferty modeli hybrydowych, głównie plug-in. Tego rodzaju konfiguracja staje się coraz bardziej popularna, co zauważyli już niemal wszyscy czołowi producenci.

Inżynierowie Hyundaia pracują nad systemem hybrydowym EREV, który umożliwi przejechanie około 900 kilometrów bez potrzeby tankowania i ładowania. Samochód z technologią EREV wyposażony będzie w silnik elektryczny, silnik spalinowy oraz baterię, przy czym silnik spalinowy pełni funkcję generatora energii elektrycznej, a koła napędzane są przez silnik elektryczny. Podobne rozwiązanie stosuje np. Honda w najnowszym modelu CR-V.

Nowa japońska limuzyna będzie oferowana w Polsce? Szykuje się hit tej jesieni

Zgodnie z informacjami uzyskanymi od dyrektora Hyundaia, Jaehoona Changa, marka zamierza podwoić ofertę swoich modeli hybrydowych. Obecnie dostępnych jest siedem takich aut, ale wkrótce będzie ich czternaście. Pierwsze premiery mają się odbyć już w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Na razie tylko dla rynków chińskiego i amerykańskiego

Modele EREV nie są jeszcze popularne w Europie, dlatego Hyundai na razie wprowadzi to rozwiązanie tylko na rynki amerykański i chiński. Do Europy technologia ta prawdopodobnie trafi, gdy inżynierowie ukończą prace nad nowymi, tańszymi akumulatorami NCM, co pozwoli marce realnie konkurować cenowo z chińskimi producentami.

Hyundai planuje do 2028 roku zwiększyć sprzedaż modeli hybrydowych typu plug-in do 1,33 miliona sztuk rocznie. Obecnie sprzedaje około 510 tysięcy takich pojazdów, co oznacza, że ambicją marki jest ponad dwukrotne zwiększenie sprzedaży.

Co z elektrykami?

Hyundai jeszcze niedawno prognozował, że do 2030 roku będzie sprzedawać 2 miliony pojazdów elektrycznych rocznie. Jednak, biorąc pod uwagę coraz mniejszy popyt na auta na baterie na całym świecie, ta prognoza prawdopodobnie zostanie skorygowana.

Znaczny spadek sprzedaży aut elektrycznych u sąsiadów. „Niemcy reagują alergicznie na zakazy”

Mimo to Hyundai już udowodnił, że potrafi tworzyć doskonałe samochody elektryczne. W ofercie marki znajdują się takie modele jak Ioniq 6, który na jednym ładowaniu może przejechać nawet do 614 kilometrów. Dzięki architekturze 800V, baterię można naładować do zasięgu 350 km w zaledwie 15 minut.