Prawie tak tani jak MG, ale nie chiński. Ten SUV jest za to mocniejszy i teraz z rabatem 4,5 tys. zł

Zachwycamy się niskimi cenami chińskich samochodów, a zapominamy o markach z innych krajów azjatyckich, które od lat są obecne w Polsce. Koreański SsangYong wciąż ma się dobrze w kraju nad Wisłą, a Polacy coraz chętniej wybierają ich samochody. Nic dziwnego, ponieważ stają się coraz ładniejsze i lepiej wyposażone. Nowe Tivoli konkuruje z ZS i jest dostępne z rabatem 4500 zł, obniżającym cenę do 87 400 zł. To nie wszystko – dodatkowo oferowana jest promocja na montaż instalacji LPG za 2000 zł.

Co oferuje SsangYong Tivoli?

Jeśli zapomniałeś o tej koreańskiej marce, warto wiedzieć, że obecnie oferuje ona aż 9 różnych modeli. Tivoli jest najtańszym z nich. To mały SUV, którego w podstawowej wersji Joy wyposażono w komplet systemów bezpieczeństwa, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację i tempomat. Jedynym minusem jest fakt, że auto wyjedzie z salonu na 16-calowych stalowych felgach. Z jednej strony nie trzeba się o nie martwić przy krawężnikach, z drugiej strony pogarszają one wygląd samochodu. Ważne jednak, że nawet tak mały SUV jest dostępny w wersji z napędem na cztery koła za 95 900 zł. Tego nie znajdziesz w MG.

SsangYong Tivoli 2024 - przód
SsangYong Tivoli 2024 – przód
MG ZS - pomarańczowe
MG ZS 2024 – przód

Podstawowy silnik 1.5 Turbo w Tivoli generuje 163 KM. Dla porównania, jednostka o tej samej pojemności w MG ZS ma jedynie 106 KM. To kosmicznie duża różnica, która przekłada się oczywiście na osiągi. Tivoli według producenta przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy, jednak nasze pomiary wykazały, że ten czas jest o sekundę lepszy (9,5 sekundy). Z kolei MG ZS, mimo że według katalogu potrzebuje na to 10,9 sekundy, w rzeczywistości osiąga ten wynik w 12,7 sekundy, co też potwierdziliśmy za pomocą zaawansowanego sprzętu pomiarowego.

SsangYong Torress to ładny i porządny SUV za 140 tys. zł. Przydałby się większy bak paliwa

Dane producentów dotyczące spalania również nie zawsze są wiarygodne. W obu przypadkach podają one około 7 l/100 km w cyklu mieszanym, jednak z doświadczenia wiemy, że mocniejsze auto spali mniej paliwa, bo mniej się męczy. Bez wątpienia realne zużycie paliwa wypadnie na korzyść SsangYonga, choć i tak można się spodziewać wyników bliższych 9,5 litra na 100 km.

SsangYong Tivoli 2024 - tył
SsangYong Tivoli 2024 – tył
MG ZS 2024 - tył
MG ZS 2024 – tył

Tivoli ma nieco mniejszy bagażnik niż MG ZS – 427 litrów w porównaniu do 448 litrów w MG ZS. Jest to jednak zrozumiałe, biorąc pod uwagę krótsze nadwozie Tivoli, które mierzy 4,22 m, podczas gdy ZS ma 4,32 m długości.

Poza silnikiem, ZS i Tivoli różnią się detalami

Gdybyście zapytali mnie, które z tych dwóch aut bym wybrał, bez wahania postawiłbym na Tivoli. Wolę dopłacić te około 8 tys. zł i cieszyć się bardziej ekonomicznym, a jednocześnie znacznie mocniejszym silnikiem. Użytkownicy MG ZS często narzekają na brak mocy po kilku tysiącach kilometrów, co w przypadku Tivoli się nie zdarza.

SsangYong Tivoli 2024 - wnętrze
SsangYong Tivoli 2024 – wnętrze
MG ZS 2024 - wnętrze
MG ZS 2024 – wnętrze

Inne istotne aspekty przemawiają jednak na korzyść MG. Chińskie auto jest nieco szersze, co zapewnia większy komfort, a także lepiej wyposażone – nawet podstawowa wersja ma aluminiowe 17-calowe felgi. Dodatkowo, MG oferuje dłuższą gwarancję, która wynosi aż 7 lat z limitem do 150 tys. km, czyli o 2 lata więcej niż w przypadku Tivoli. Te dodatkowe 24 miesiące wsparcia w razie awarii naprawdę robią różnicę. Zwłaszcza, że w Europie powstało ogromne centrum logistyczne, które zapewnia szybki dostęp do części zamiennych.

SsangYong Tivoli w teście. Nie ma się czego bać