Dokładnie 3 września zadebiutuje zupełnie nowy model Cupry – Terramar. Zastąpi on na rynku wysłużoną Atecę, na którą obecnie obowiązują rabaty sięgające nawet 47 tys. zł. Nazwa Terramar pochodzi od toru Autódromo de Terramar, znajdującego się w małej wiosce Rocamar niedaleko Barcelony. Warto dodać, że Cupra będzie oferować Atecę równolegle jeszcze przez pewien czas.
Terramar będzie dłuższy niż Ateca
Po pierwszych zdjęciach szpiegowskich można stwierdzić, że Terramar będzie większy od Ateci. Spodziewamy się, że jego długość wyniesie około 4,5 m, co oznacza, że będzie dłuższy nawet od Formentora (4,45 m). Takie rozmiary czynią go świetną alternatywą dla Volkswagena Tiguana.
Cupra Ateca VZ o mocy 300 koni. Moja opinia po przejechaniu 50 tys. km w 365 dni
Nadwozie Terramara będzie zupełnie inne niż w Atece, ale stylistycznie zbliży się do Formentora po liftingu. Oznacza to nowe reflektory, ledowy pasek biegnący przez całą szerokość tylnej części nadwozia oraz ogólnie sportową linię. Podczas gdy Ateca charakteryzowała się stonowanym i prostym stylem, Terramar ma oferować bardziej „szałowy” design, zachowując przy tym najwyższy poziom praktyczności.
Cupra zbuduje Terramara na platformie MQB grupy Volkswagena i zaoferuje go m.in. z oszczędnym napędem hybrydowym typu plug-in. Bateria pozwoli przejechać około 100 km na samym prądzie, a średnie realne spalanie po jej rozładowaniu wyniesie około 6,5 litra paliwa na 100 km. Nie będzie dostępnej wersji elektrycznej, co wydaje się uzasadnione, ponieważ Cupra niedawno wprowadziła innego nowego elektrycznego SUV-a, Tavascana.
La #CUPRA Terramar se deja ver sin camuflaje en las calles de Europa
En tan solo unos meses hará su debut global y deberíamos verla en México pronto.
Gracias a los colegas de Carscoops podemos ver estas imágenes en las que quedan más claros algunos detalles de su diseño pic.twitter.com/wfJqCIZj1K— Autocosmos México (@Autocosmos) July 2, 2024
Oczywiście, nie zabraknie też wersji dla tradycjonalistów. Będą dostępne warianty spalinowe o pojemnościach 1.5 oraz 2.0 litra. Co istotne, 7-stopniowa przekładnia automatyczna będzie standardowym wyposażeniem, ale napęd na cztery koła już nie. Trudno też przewidzieć, czy Cupra, ze względu na swój „bardziej sportowy” charakter, zachowa silnik Diesla, jak w najnowszym Tiguanie. To bardzo ekonomiczna jednostka napędowa, której dostępność z pewnością zwiększyłaby sprzedaż.
Produkcja Cupry Terramar nie będzie odbywać się w Hiszpanii
Być może niektórzy będą zaskoczeni, ale grupa Volkswagen posiada fabrykę na Węgrzech, w której produkowane są takie modele jak Audi A3 oraz Cupra Formentor. Terramar również będzie tam produkowany.
Volkswagen R chce być osobną marką. “eRka” może odnieść sukces jak Cupra
Nowy Volkswagen Tiguan w polskim cenniku startuje od 163 890 złotych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Terramar zostanie wyceniony na podobnym poziomie, a może nawet nieco taniej – o kilka tysięcy złotych. Wszystko okaże się 3 września po godzinie 12:15.