Samochody marki MG stają się coraz bardziej popularne w Polsce, o czym przekonałem się podczas ostatniego wypadu nad morze. Nie mam wątpliwości, że ta tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać w szybkim tempie. Nowe HS nie tylko wygląda znacznie lepiej od swojego poprzednika, ale również ma atrakcyjną cenę. Polski cennik promocyjny startuje od 109 900 zł, a kończy się na 129 900 zł.
Nowe MG HS 2024 już jest
Tak jak zapowiedziano, nowe MG HS zostało oficjalnie zaprezentowane i od razu otrzymało polski cennik. Nasz rynek jest bardzo istotny dla MG, ponieważ Polacy chętnie przekonują się do chińskiej motoryzacji.
Auto zostało znacznie przemodelowane. Przedni front przypomina trochę rozciągniętego Lexusa LBX. Linia nadwozia wygląda zdecydowanie nowocześniej, choć poprzednik również nie miał sobie niczego do zarzucenia w tym aspekcie.
Nadwozie ma długość 4655 mm, szerokość 1890 mm i wysokość 1664 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2765 mm. Bardzo ważne jest, że pojemność bagażnika wzrosła do 507 litrów (maksymalnie 1484 litry), co stanowi znaczną poprawę w porównaniu do poprzedniego modelu, gdzie przestrzeń bagażowa była najsłabszym punktem.
Chińscy producenci przyzwyczaili nas, że nawet w podstawowych wersjach oferują bogate wyposażenie. Tak jest również w tym przypadku. Wersja za 109 900 zł oferuje klimatyzację, 12,3-calowy cyfrowy kokpit, bezkluczykowy system otwierania oraz funkcję (!) domykania drzwi. Raczej nie oznacza ona automatycznego domykania, jak w markach premium, ale Chińczycy nie raz nas zaskakiwali. W ofercie dostępnych jest 6 kolorów nadwozia, z czego biały lakier jest standardowy i nie wymaga dopłaty.
Silnik benzynowy 1.5 i manual lub automat
Za napęd odpowiada silnik 1.5 turbo o mocy 170 KM, co oznacza wzrost mocy o 8 KM. Najtańsza wersja automatyczna kosztuje 118 900 zł (oferta promocyjna), natomiast najbogatsza wersja Exclusive to wydatek 120 900 zł za model z manualną skrzynią biegów lub 129 900 zł za wersję z automatem.
Co daje wersja Exclusive? Szereg udogodnień, w tym przednie czujniki parkowania, dwa dodatkowe głośniki (łącznie 8), kamerę 360 stopni, elektryczną klapę bagażnika oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonów. Oferuje także dodatkowe funkcje zwiększające komfort jazdy, takie jak możliwość regulacji fotela w odcinku lędźwiowym.
Pierwsze egzemplarze nowego MG HS powinny pojawić się na drogach jeszcze tej jesieni. W przyszłości w ofercie znajdzie się również bardzo ekonomiczny wariant hybrydowy typu plug-in z dużym zasięgiem elektrycznym. Choć będzie droższy, z pewnością zaoferuje lepszą efektywność paliwową. Obecnie jednostka 1.5 bez elektronicznych wspomagaczy zużywa średnio 7,5 litra paliwa na 100 kilometrów, a w miejskich warunkach realne zużycie wynosi około 9-10 litrów.
Chcesz kupić MG, ale martwisz się o dostęp do części? Mam dla Ciebie świetne informacje