Ferrari ogłosiło zakończenie produkcji modeli SF90 Stradale oraz 812 GTS. 812 GTS zastąpiono modelem 12Cilindri Spider, podczas gdy na następcę SF90 wciąż czekamy. Nowa konstrukcja ma wykorzystywać jeszcze więcej włókna węglowego. Warto zauważyć, że zakończenie produkcji dotyczy standardowego SF90 Stradale. Produkcja i dostawy ekstremalnej wersji SF90 XX będą kontynuowane w nadchodzących miesiącach.
Kolejne modele w drodze do zakończenia produkcji
W najbliższych miesiącach Ferrari może również zakończyć produkcję modeli Roma i 812 Competizione. Spadek sprzedaży tych modeli w drugim kwartale 2024 roku sugeruje, że ich czas na rynku dobiega końca. Chociaż nie wiadomo, kiedy pojawi się następca Romy, 812 Competizione doczekało się już następcy w postaci nowego modelu 12Cilindri.
Ferrari 12Cilindri (2025) oficjalnie. Wolnossące V12 kręci się do 9500 obrotów
Pomimo spadku sprzedaży niektórych modeli, Ferrari jest w świetnej kondycji finansowej. Sytuacja jest na tyle dobra, że media spekulowały, iż Ferrari mogłoby przejąć Maserati od Stellantisa. W pierwszej połowie roku Włosi sprzedali 7044 aut, co stanowi wzrost o 1% w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. Przyszłość marki rysuje się wyłącznie w jasnych barwach, ponieważ liczba zamówień jest tak duża, że pracownicy będą mieli pełne ręce roboty co najmniej do 2026 roku. Na koniec każdego roku są jednak sowicie nagradzani wielkimi premiami. W 2023 roku każdy pracownik Ferrari otrzymał na konto dodatkowe 13500 euro (~59000 złotych).
Czy Ferrari zmieni kierunek na SUV-y?
W przeciwieństwie do Lamborghini, które koncentruje się na dochodowym Urusie, Ferrari nie zamierza stawiać głównie na SUV-y. Produkcję Purosangue, pierwszego SUV-a Ferrari, ograniczono do 20% rocznej produkcji marki. Przez to jego zakup jest bardzo trudny i wymaga wiele miesięcy oczekiwania.
Ferrari planuje jednak wprowadzenie swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu w 2025 roku. Choć elektryki nie wydają charakterystycznych dźwięków, z których słynie Ferrari, włoska marka zapewnia, że ich model nie będzie cichy. To możliwe, co udowodniły już inne marki, takie jak Hyundai z Ioniq 5 N oraz Abarth z modelem 500e.