Koniec dominacji Tesli stał się faktem. BMW sprzedaje więcej samochodów elektrycznych

Pierwsze miejsca w kategorii najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych przez długi czas były zdominowane przez różne modele Tesli. Nic dziwnego, ponieważ amerykańskie samochody elektryczne przez wiele lat oferowały najlepsze rozwiązania na rynku. Jednak to się zmienia. Lipiec jest pod tym względem historyczny, ponieważ po raz pierwszy europejska marka – BMW – sprzedała więcej aut elektrycznych niż Tesla. Co ciekawsze, żaden z jej modeli nie znajduje się w „TOP 3” najczęściej kupowanych.

Elektryczne BMW są bardzo efektywne

Klienci chętnie przesiadają się na elektryczne modele BMW. Nas to nie dziwi, bo mieliśmy okazję testować wiele z nich. Niemcy tak dopracowali swoje silniki i baterie, że nawet SUV iX1 zużywał podczas testu zaledwie 21 kWh przy prędkości 120 km/h. Biorąc pod uwagę opór powietrza spowodowany podwyższonym nadwoziem i moc 313 KM, to naprawdę świetny wynik.

Tak mało nie “palił” nam jeszcze żaden samochód elektryczny. Realny zasięg na baterii BMW iX1 zaskakuje

Z kolei BMW i4, nawet przy gazie wciśniętym w podłogę, jest w stanie przejechać około 300 kilometrów bez konieczności ładowania. Sprawdziliśmy to na niemieckim odcinku autostrad bez ograniczeń prędkości.

Tak dopracowane samochody elektryczne musiały przynieść owoce w postaci doskonałych wyników sprzedaży. W lipcu 2024 roku BMW sprzedało o 308 samochodów elektrycznych więcej niż Tesla. Łącznie na drogi wyjechało 14 869 egzemplarzy różnych modeli BMW na baterie, podczas gdy Tesla sprzedała 14 561 samochodów.

BMW i4
BMW i4

Mimo wszystko, najlepiej sprzedającym się modelem pozostała Tesla Model Y. Co jeszcze ciekawsze, drugie miejsce zajęło Volvo EX30 z 6 537 sprzedanymi egzemplarzami, a trzecie Volkswagen ID.4, który osiągnął wynik 5 295 sprzedanych aut. Dwa modele BMW również znalazły się w pierwszej dziesiątce: iX1 z 4 305 sprzedanymi egzemplarzami oraz i4, który sprzedał się w liczbie 4 198 sztuk.

Lepiej nie będzie, przynajmniej w Polsce

Sprzedaż aut elektrycznych raczej już w tym roku nie wzrośnie, zwłaszcza w Polsce. Od 1 września program „Mój elektryk” zostaje zawieszony, ponieważ fundusze na dopłaty się wyczerpały. To znacząco wpłynie na sprzedaż samochodów elektrycznych, co budzi obawy wszystkich importerów w kraju nad Wisłą. Przypomnijmy, że rządowa dopłata mogła wynieść nawet 27 tys. zł, co stanowiło istotne wsparcie dla kupujących.

Jeździłem nową Teslą Model 3 Highland. Przez te funkcje można paść ze śmiechu

Do lidera sprzedaży ogólnej samochodów też jest jeszcze daleka droga. Na Starym Kontynencie najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje spalinowa Dacia Sandero, z 22 398 sprzedanymi egzemplarzami. Na drugim miejscu plasuje się Volkswagen T-Roc z 19 254 sprzedanymi autami, a na trzecim Toyota Yaris Cross, której sprzedaż wyniosła 17 314 sztuk.

Źródło danych: JATO Dynamics