Kierowcy BMW sami wyeliminowali się z drogi. „Przez prędkość i gwałtowne ruchy” (wideo)

Czasami jeden zły ruch kierownicą może spowodować katastrofę. To doskonały przykład, dlaczego przy dużych prędkościach nie należy gwałtownie operować kierownicą. Choć sytuacja wyglądała groźnie, na szczęście nikt nie ucierpiał. Poważnie uszkodzone zostały jednak dwa modele BMW – seria 5 E39 oraz nowa „czwórka”.

Ten kierowca BMW nie lubi być wyprzedzany

Film, który pojawił się w Internecie, trwa zaledwie 52 sekundy. Widać na nim BMW serii 5 jadące lewym pasem. Z jakiegoś powodu kierowcy z kamerą nie przypadło to do gustu, więc zrównał się z bawarskim autem na prawym pasie. To szybko wytrąciło kierowcę BMW z równowagi, który postanowił natychmiast zajechać drogę nagrywającemu. Efekt? Utrata kontroli nad pojazdem.

Czy na autostradach można wyprzedzać prawym pasem? Odpowiedź jest prosta, choć nie dla wszystkich oczywista

Każdy kierowca powinien wiedzieć, że gwałtowne ruchy kierownicą przy prędkościach autostradowych prowadzą do całkowitej utraty kontroli, zwłaszcza w przypadku starszego BMW serii 5 napędzanego na tylną oś. Choć nie znamy stanu opon ani amortyzatorów, zachowanie auta sugeruje, że te elementy nie były w najlepszej kondycji. Internauci bezlitośnie komentują to zajście w następujący sposób:

„Nie opanował potwora z krainy szrotów”

„Na samochód było, ale na amortyzatory i serwis już nie…”

„Opony to chyba jeszcze fabryczne miał założone”

BMW spotkało się z innym nadjeżdżającym BMW

Pech chciał, że gdy kierowca BMW serii 5 gwałtownie zajechał drogę, nadjeżdżające bardzo szybko BMW serii 4 nie zdążyło wyhamować i uderzyło w bok serii 5. W efekcie obie bawarskie maszyny wylądowały na barierce autostradowej. Na szczęście, nikt nie odniósł poważnych obrażeń, choć mogło się to skończyć znacznie gorzej.

Gwałtowne ruchy za kierownicą zwiększają ryzyko poślizgu

Podczas jazdy z dużą prędkością należy unikać gwałtownych ruchów kierownicą, które mogą doprowadzić do poślizgu, zwłaszcza w pojazdach z napędem na jedną oś. Bezpieczniejsze są modele z napędem na cztery koła, które lepiej radzą sobie z utrzymaniem przyczepności.

Niedzielny powrót z urlopu. Przypominamy, co może się stać przy prędkości 190 km/h (wideo)

W tym przypadku gwałtowne ruchy kierownicą były zupełnie niepotrzebne. Były wynikiem wyłącznie negatywnych emocji. Zdarza się jednak, że podczas jazdy autostradą kierowca w ostatniej chwili dostrzega coś na drodze, co próbuje ominąć. Jednak przy wysokich prędkościach lepiej jest najechać na drobną przeszkodę, niż gwałtownie manewrować. Skutki zderzenia z małym obiektem będą zazwyczaj mniej poważne niż próba jego ominięcia. Ostatecznie, wiele zależy od umiejętności kierowcy, rodzaju napędu oraz wagi pojazdu.