Chińczycy nie zwalniają tempa, a kolejny gracz z Azji zamierza podbić rynek europejski jeszcze w 2024 roku. Marka należąca do spółki Hozon Auto – Neta Auto, zaprezentowała model, który ma przyciągnąć rodziny – Netę S Shooting Brake. To praktyczne kombi, porównywane do Audi A6 Avant, ma nawet podobne wymiary (4,98 m długości). Jest jednak znacznie tańsze. Na rodzimym rynku kosztuje około 22 400 euro (96 000 zł). Dodatkowo klienci, którzy zarezerwują auto za ~55 złotych, otrzymają rabat w wysokości ~555 złotych.
W ofercie wersje EREV, ale będą też elektryki
Choć w Polsce chińskie marki coraz częściej proponują wysokolitrażowe jednostki napędowe, w przypadku Nety S Shooting Brake przewidziano dwa alternatywne rodzaje napędów.
Audi A6 Sport 50 TFSI e Quattro. Komfortowy krążownik do przemierzania długich dystansów
Pierwszym z nich jest EREV. Oznacza się tak pojazd niskoemisyjny o zwiększonym zasięgu. Spalinowy generator ładuje akumulator, gdy poziom naładowania baterii spada. W przypadku Nety S Shooting Brake takie rozwiązanie zapewnia zasięg do 1200 km (według norm CLTC), z czego 300 km można pokonać wyłącznie na prądzie. Akumulator ma pojemność tylko 43,88 kWh, czyli podobnie jak Abarthcie 500e.
Na początku sprzedaży mają być dostępne trzy wersje: 300 Standard, 300 Pro i 300 Max. Auto mierzy 4,98 m długości, 1,98 m szerokości oraz 1,48 m wysokości. Najbardziej imponuje nam jednak rozstaw osi wynoszący aż 2,98 m! Dla porównania, Audi A6 C8 Avant dysponuje rozstawem osi 2,92 m. Mówimy o różnicy 5 cm, które zauważalnie wpływają na przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu.
W przyszłości zadebiutują także wersje w pełni elektryczne, wyposażone w akumulatory o co najmniej dwukrotnie większej pojemności. Producent jednak na razie nie ujawnia szczegółów. Warto przypomnieć, że nowe elektryczne A6 Avant dysponuje baterią o pojemności aż 100 kWh.
Czy marka Neta Auto pojawi się w Polsce?
Producent zapowiada wejście na rynek europejski w czwartym kwartale 2024 roku, ale nie ujawniono jeszcze, czy planuje otwarcie salonów w Polsce. Nasz rynek jest jednak coraz bardziej atrakcyjny dla Chińczyków, co udowadniają na przykład statystyki sprzedaży MG. Jeśli Neta wejdzie do naszego kraju, nowe kombi może namieszać na rynku i stanowić poważną konkurencję dla wielu producentów. Nie tylko dla Audi.
Koniec diesla pod maską A4 i A6! Audi potwierdziło, że dostępne będą tylko silniki elektryczne