BMW M5 Touring ma mniejszy bagażnik, jest droższe i cięższe od Audi RS6. Ale w końcu jest!

Dotychczas osoby szukające mocnego kombi kierowały się do salonów Audi po model RS6. Teraz jednak pojawiła się alternatywa, i to jaka! BMW właśnie oficjalnie zaprezentowało M5 Touring – praktyczną wersję najnowszej odsłony bawarskiego modelu. Na wstępie warto zauważyć, że M5 Touring oferuje mniejszy bagażnik niż RS6 – różnica wynosi dokładnie 65 litrów na korzyść Audi.

727 KM i 3,6 s do 100 km/h

Hybrydy typu plug-in zyskują na popularności i stają się coraz bardziej pożądane. Jednak od przyszłego roku będą droższe, o czym informowaliśmy w jednym z naszych wcześniejszych wpisów.

BMW M5 Touring - tył
Po złożeniu tylnych siedzeń podobno bez problemu zmieszczą się dwa rowery szosowe!

M5 Touring to właśnie model z napędem pHEV, łączący 4,4-litrowy silnik V8 twin-turbo o mocy 585 KM z jednostką elektryczną o mocy 197 KM. W efekcie to maszyna o maksymalnej łącznej mocy 727 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego. Nie jest to jakiś szczyt, biorąc pod uwagę, że Mercedes od kilkunastu miesięcy oferuje hybrydowe S63 E-Performance o mocy ponad 800 KM i aż 1430 Nm.

BMW M5 Touring przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy, 630-konne RS6 Performance w 3,4 sekundy. Jednak do 200 km/h BMW jest szybsze, osiągając tę prędkość w 11,1 sekundy, podczas gdy Audi RS6 Performance potrzebuje 11,5 sekundy.

BMW M5 Touring - przód
Trzeba przyznać, że w tym matowym kolorze M5 Touring wygląda oszałamiająco!

Zasięg w trybie elektrycznym wynosi teoretycznie 67 km. Oczywiście pod warunkiem, że akumulator o pojemności 18,7 kWh jest w pełni naładowany. Proces ładowania trwa 2 godziny i 15 minut i nie można go przyspieszyć do 60 kW, tak jak w hybrydach typu plug-in Mercedesa.

Pojemność bagażnika wynosi 500-1630 litrów

BMW M5 Touring mierzy 5096 mm długości, 1970 mm szerokości i 1516 mm wysokości. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń wzrasta do 1630 litrów – o 65 litrów mniej niż w RS6. Trzeba jednak pamiętać, że inżynierowie BMW musieli znaleźć miejsce na akumulator, który nie jest ani lekki, ani mały.

BMW M5 Touring - tył
BMW M5 Touring – tył

M5 Touring jest również znacząco cięższe od RS6. Podczas gdy Audi waży 2075 kilogramów, BMW M5 Touring osiąga 2508 kilogramów, co stanowi różnicę ponad 400 kilogramów. Z pewnością spora część tej wagi pochodzi z rozbudowanego systemu audio Bowers & Wilkins z 18 głośnikami o mocy 655 W.

Audi RS6, BMW M5 Touring i E53 Kombi – porównanie cenowe

Audi RS6 jest największym konkurentem dla BMW M5 Touring. Ale nie tylko, ponieważ Mercedes-AMG od niedawna oferuje E53 w wersji kombi o mocy 612 KM. Na rynku niemieckim RS6 kosztuje 130 500 euro, podczas gdy BMW M5 Touring wyceniono na 146 000 euro, co stanowi różnicę 15 500 euro, czyli blisko 67 000 złotych. Mercedes jest tym razem najtańszy z kwotą wyjściową niecałych 105 000 euro, ale też jako jedyny ma sześciocylindrowy silnik.

BMW M5 Touring - wnętrze
BMW M5 Touring – wnętrze

Czy BMW M5 Touring odniesie sukces? Trudno powiedzieć. Choć hybrydy typu plug-in zyskują na popularności, przykład Mercedesa-AMG C63 E-Performance pokazuje, że klienci nie są jeszcze w pełni przekonani do technologii pHEV w samochodach o superwydajnych osiągach. Kluczową rolę może tu jednak odegrać silnik. M5 Touring zachowało V8, co dobrze rokuje, zwłaszcza w porównaniu z C63 E-Performance, które napędza 2.0-litrowy motor R4.

Audi RS6 Performance Avant C8 Quattro (2022). Sportowe kombi jest jeszcze szybsze

Spośród całej „trójki” M5 Touring jest najdroższe, ale również najszybsze. Istotne pytanie brzmi jednak, czy jego potężna masa nie wpłynie negatywnie na przyjemność z jazdy. Utrzymanie 2,5-tonowego pojazdu na torze to z pewnością wyzwanie, które może okazać się trudne do opanowania.