Do tej pory marką Porsche w Polsce zarządzała Volkswagen Group Polska, z siedzibą w Poznaniu. To powodowało, że samochody prasowe tej marki posiadały poznańskie tablice rejestracyjne. Jednak od 1 stycznia 2025 roku sytuacja ulegnie zmianie. Powstanie nowa spółka Porsche Polska sp. z o.o., bezpośrednia „córka” centrali Porsche.
Popularność Porsche w Polsce i Europie Środkowej
Porsche pragnie rozszerzyć swoją działalność w Europie Środkowej. Nowa spółka w Polsce ma zwiększyć potencjał sprzedażowy marki. Mimo że Porsche zostanie wydzielone ze struktur Volkswagen Group Polska, dyrektorem nadal będzie 43-letni Wojciech Grzegorski.
Zobacz również
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Skoda Octavia znów hitem. Za 900 zł zyskuje wyższy prześwit, a bagażnik ma 600 litrów. Idealna alternatywa dla SUV-a
Stylowy crossover Fiata za 72 300 zł, którego boją się Dacia i chińskie marki. Prześwit i bagażnik 413 litrów przemawiają za nim„Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest wzmocnienie doświadczenia marki, a tym samym dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche”, mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
W praktyce oznacza to, że Porsche dostrzega znaczny potencjał rozwoju swojej działalności w Polsce. Porsche planuje zwiększyć swoją kontrolę nad tym rynkiem oraz rozwinąć sprzedaż w sąsiednich krajach.
Jak i gdzie powstają nowe Porsche? Niemcy nadal korzystają z kartki, ołówka i plasteliny
W 2023 roku marka zwiększyła liczbę dostarczonych samochodów w Polsce o 41% w porównaniu do tego samego okresu 2022 roku. To ogromny sukces, osiągnięty we współpracy z dziewięcioma centrami Porsche w Polsce. Warto wspomnieć, że w Sopocie powstaje nowoczesny, trzykondygnacyjny salon Porsche o powierzchni 6,4 tys. m².
Nowe możliwości zatrudnienia w Porsche Polska
Dla miłośników marki, którzy marzą o pracy w Porsche, przeniesienie centrali do Warszawy to doskonała wiadomość. Porsche Polska zapowiada nowe miejsca pracy, a oferty będzie można znaleźć na oficjalnie stronie internetowej oraz w różnych serwisach ogłoszeniowych – a nie jak dotychczas, na stronach VW Group Polska.
„W nadchodzącej, nowej rzeczywistości chcemy jeszcze silniej zaznaczyć naszą obecność w Polsce. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagena, m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy,” mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska.
Koniec Porsche dla menedżerów Volkswagena
Nowe zasady w grupie Volkswagena zakazują menedżerom wyboru Porsche jako samochodu służbowego. Ta zmiana zbiega się w czasie z utworzeniem nowej spółki w Polsce. W Niemczech niektórzy pracownicy zapowiadają nawet pozwy w związku z tym zakazem.
Nowe Porsche Cayenne nie straci silników spalinowych. Będą w ofercie nawet po 2030 roku
Decyzja ta wynika nie tylko z oszczędności, ale także z faktu, że służbowe Porsche były często zaniedbywane, co obniżało ich wartość. Od teraz, samochody Porsche będą dostępne wyłącznie dla członków zarządu koncernu.



