Porsche z ogromnym sukcesem w Polsce. Powstanie centrala w Warszawie, będzie praca

Do tej pory marką Porsche w Polsce zarządzała Volkswagen Group Polska, z siedzibą w Poznaniu. To powodowało, że samochody prasowe tej marki posiadały poznańskie tablice rejestracyjne. Jednak od 1 stycznia 2025 roku sytuacja ulegnie zmianie. Powstanie nowa spółka Porsche Polska sp. z o.o., bezpośrednia „córka” centrali Porsche.

Popularność Porsche w Polsce i Europie Środkowej

Porsche pragnie rozszerzyć swoją działalność w Europie Środkowej. Nowa spółka w Polsce ma zwiększyć potencjał sprzedażowy marki. Mimo że Porsche zostanie wydzielone ze struktur Volkswagen Group Polska, dyrektorem nadal będzie 43-letni Wojciech Grzegorski.

„Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest wzmocnienie doświadczenia marki, a tym samym dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche”, mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.

W praktyce oznacza to, że Porsche dostrzega znaczny potencjał rozwoju swojej działalności w Polsce. Porsche planuje zwiększyć swoją kontrolę nad tym rynkiem oraz rozwinąć sprzedaż w sąsiednich krajach.

Jak i gdzie powstają nowe Porsche? Niemcy nadal korzystają z kartki, ołówka i plasteliny

W 2023 roku marka zwiększyła liczbę dostarczonych samochodów w Polsce o 41% w porównaniu do tego samego okresu 2022 roku. To ogromny sukces, osiągnięty we współpracy z dziewięcioma centrami Porsche w Polsce. Warto wspomnieć, że w Sopocie powstaje nowoczesny, trzykondygnacyjny salon Porsche o powierzchni 6,4 tys. m².

Nowe możliwości zatrudnienia w Porsche Polska

Dla miłośników marki, którzy marzą o pracy w Porsche, przeniesienie centrali do Warszawy to doskonała wiadomość. Porsche Polska zapowiada nowe miejsca pracy, a oferty będzie można znaleźć na oficjalnie stronie internetowej oraz w różnych serwisach ogłoszeniowych – a nie jak dotychczas, na stronach VW Group Polska.

„W nadchodzącej, nowej rzeczywistości chcemy jeszcze silniej zaznaczyć naszą obecność w Polsce. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagena, m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy,” mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska.

Koniec Porsche dla menedżerów Volkswagena

Nowe zasady w grupie Volkswagena zakazują menedżerom wyboru Porsche jako samochodu służbowego. Ta zmiana zbiega się w czasie z utworzeniem nowej spółki w Polsce. W Niemczech niektórzy pracownicy zapowiadają nawet pozwy w związku z tym zakazem.

Nowe Porsche Cayenne nie straci silników spalinowych. Będą w ofercie nawet po 2030 roku

Decyzja ta wynika nie tylko z oszczędności, ale także z faktu, że służbowe Porsche były często zaniedbywane, co obniżało ich wartość. Od teraz, samochody Porsche będą dostępne wyłącznie dla członków zarządu koncernu.