Mercedes-AMG zaprezentował właśnie kolejny wariant swojego sportowego coupe. Powinny się nim zainteresować osoby, które nie zamierzają korzystać z tego auta jedynie w ruchu publicznym, ale mają ochotę na trochę zabawy na torach wyścigowych. Oto Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+, który powinien być bardziej zwinny oraz oczywiście jeszcze szybszy.
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+ oferuje 612 KM
Bazą do stworzenia nowej wersji Pro stał się Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, którego premiera odbyła się w sierpniu 2023 roku. Wariant, który jest już dostępny w sprzedaży w cenie startującej od 990 000 złotych brutto, daje kierowcy do dyspozycji moc 585 koni mechanicznych. Jest ona generowana przez 4.0 litrowy silnik V8, doładowany dwiema turbinami.
AMG GT 63 Pro jest jeszcze mocniejszy, gdyż jego motor potrafi wyprodukować aż 612 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów momentu obrotowego. Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią automatyczną AMG Speedshift MCT 9G, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tyle samo co w GT 63 bez dopisku Pro i jest to dokładnie 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna minimalnie wzrosła, z 315 do 317 km/h.
Nie wiadomo nic jeszcze o cenie najnowszej wersji AMG GT, ale z pewnością przekroczy ona milion złotych. Nie powinna być jednak droższa od 816-konnej hybrydy plug in GT 63 S E Performance. Ta z kolei startuje w polskim cenniku od 1 126 700 złotych brutto.
Dużo dobroci w standardzie
Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+ to nie tylko wyższa moc, ale również sporo bardzo przydatnego wyposażenia w standardzie. Mam tu na myśli elementy, które znacznie poprawiają właściwości jezdne i pozwalają na lepszą zabawę w zakrętach. Lista jest naprawdę imponująca.
Przede wszystkim, jest tutaj nowy zestaw elementów aerodynamicznych, które potrafią zmieniać swoje ustawienie w zależności od potrzeb. W przednim zderzaku zauważysz dodatkowe karbonowe listwy, a na tylnej klapie spojler generujący większy docisk.
Nie musisz również nic dopłacać za zestaw karbonowo-ceramicznych hamulców z 16.5-calowymi tarczami z przodu i 6-tłoczkowymi zaciskami. W standardzie otrzymujesz 21-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 5. Bez żadnej dopłaty możesz je wymienić na jeszcze bardziej wyczynowe Michelin Pilot sport Cup 2 R.
Bardzo ważnym elementem są też kubełkowe fotele AMG Performance, układ skrętnych kół na tylnej osi oraz zawieszenie AMG Active Ride Control. Zarówno w kabinie jak i na zewnątrz nie brakuje detali wykonanych z włókna węglowego. Są one oczywiście nie tylko lżejsze, ale też poprawiają auto pod względem wizualnym.