Nowe Porsche Cayenne nie straci silników spalinowych. Będą w ofercie nawet po 2030 roku

Marki zaczynają przyznawać, że ich cele dotyczące samochodów elektrycznych były zbyt ambitne. Rynek szybko zweryfikował plany wielu producentów, którzy chcieli zaprzestać produkcji samochodów spalinowych do 2030 roku. Porsche jest kolejnym producentem, który oficjalnie przyznał, że „jego plany elektryfikacji były zbyt ambitne”.

Nowe Cayenne będzie elektryczne, ale zachowa silniki spalinowe

Wielu fanów i klientów marki obawiało się, że Cayenne stanie się modelem wyłącznie elektrycznym. Były to słuszne obawy, ponieważ mniejszy Macan jest dostępny tylko z napędem elektrycznym.

Ile może kosztować Porsche Macan? Kwota zwala z nóg

Na szczęście uspokajamy – Cayenne czwartej generacji zaoferuje silniki spalinowe, w tym V8. Model ten zadebiutuje w drugiej połowie dekady i oczywiście doczeka się wersji elektrycznej. Będzie to jednak opcja dostępna „dla chętnych”.

Inżynierowie Porsche będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z dostosowaniem silników spalinowych do coraz bardziej rygorystycznych norm emisji. Jednak, jak pokazują na przykładach innych modeli, takich jak kultowe 911, które po raz pierwszy będzie dostępne w wersji hybrydowej, jest to możliwe.

Klienci nie są jeszcze gotowi na samochody elektryczne

Słupki sprzedaży dla wszystkich producentów są brutalne. Klienci niechętnie kupują samochody elektryczne, co zmusza niektóre marki, jak MG, do stosowania różnych promocji, w tym nawet tych typu „1+1”.

Test Porsche Cayenne GTS 4.0 V8 460 KM Tiptronic S

Porsche mogłoby w 80% przejść na flotę całkowicie elektryczną do 2030 roku, ale Niemcy nie zamierzają słuchać polityków i zaczynają się kierować danymi w Excelu. Jeśli będzie popyt na silniki spalinowe, Porsche będzie je oferować. Oznacza to, że firma po prostu przesuwa swoje plany całkowitej elektryfikacji na nieokreślony czas.

Nowe Cayenne przechodzi już testy

Porsche dokładnie testuje każdy nowy model przed wprowadzeniem go na rynek. Nowe Cayenne jest już opracowane, ale teraz wkracza w etap rygorystycznych testów na dystansie milionów kilometrów. Nowy SUV zostanie zbudowany na płycie podłogowej Premium Platform Electric, która umożliwi zastosowanie różnych opcji układów napędowych.