Koniec z rodzinnym hiszpańskim SUV-em. Na ostatnie sztuki rabaty, jest Diesel

Nie przyjął się. Pomimo faktu, że Seat Tarraco to kawał przyzwoitego rodzinnego SUV-a, nie zdobył polskiego rynku. Zainteresowani tego typu pojazdami woleli wybierać na przykład Skodę Kodiaq. W związku z tym Seat podjął decyzję o wycofaniu Tarraco z oferty. Na ostatnie egzemplarze kupujący mogą otrzymać rabat w wysokości 6000 złotych.

Rodzinny SUV nie zawsze jest gwarantem sukcesu

Nie pomogła wersja hybrydowa typu plug-in, ani sportowa wersja stylistyczna FR. Seat Tarraco na dobre znika z rynku. Klienci zainteresowani dużymi SUV-ami woleli wybierać Skodę Kodiaq lub Volkswagena Tiguana, który jest dostępny także w 7-osobowej wersji Allspace.

Seat Tarraco 2024 - przód
Seat Tarraco 2024 – przód

Hiszpańska marka nie planuje wprowadzania następcy Tarraco, ale klienci nie pozostaną „bez niczego”. Jeszcze w tym roku zadebiutuje zupełnie nowy model Terramar pod marką Cupra. Będzie to nieco mniejszy SUV (4,5 m), oferowany z silnikami 1.5 oraz 2.0, a także w wersji hybrydowej typu plug-in.

Cupra Ateca VZ o mocy 300 koni. Moja opinia po przejechaniu 50 tys. km w 365 dni

Cupra Terramar wyróżnia się przede wszystkim ciekawszą stylistyką nadwozia. Hiszpanie wiążą z tą premierą ogromne nadzieje, ponieważ klienci w całej Europie uwielbiają samochody spod znaku Cupry, co potwierdzają statystyki sprzedaży modeli Leon oraz Formentor.

Cupra Terramar - koncept
Cupra Terramar – koncept

6000 zł rabatu na ostatnie egzemplarze Tarraco

Sprawdziłem aktualny cennik Tarraco. Okazuje się, że producent po cichu oferuje rabat na każdą wersję w wysokości 6000 zł. To oznacza, że nowym Tarraco 1.5 TSI w wersji Style można wyjechać z salonu już za 147 600 złotych. Diesel w tej samej wersji, ale z automatyczną skrzynią biegów DSG, to wydatek rzędu 172 400 złotych.

Seat Tarraco 2024 - bagażnik
Seat Tarraco 2024 – bagażnik

Istotne jest, że w cenniku na 2024 rok przewidziano tylko dwie wersje wyposażenia – Style oraz Xperience. Jeszcze kilka miesięcy temu oferowano sportowy wariant FR. Brakuje również możliwości zamówienia napędu na cztery koła 4Drive.