Jeśli należysz do osób, które twierdzą, że żaden samochód spalinowy nie może równać się z elektrykami, Porsche wyprowadzi Cię z błędu. Nowa wersja Panamery jest obłędnie szybka. Luksusowe auto z Zuffenhausen skrywa pod maską silnik V8, który pozwala na przyspieszenie do setki w zaledwie 2,9 sekundy. Dla porównania, dwusilnikowa Tesla Model S o mocy 691 KM przyspiesza do setki w 3,2 sekundy.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid to już inny poziom
Jeszcze 4-5 lat temu osiągi poniżej 3 sekund do setki były zarezerwowane wyłącznie dla hypercarów albo najmocniejszych samochodów elektrycznych. Dzisiaj nawet luksusowa Panamera potrzebuje zaledwie 2,9 sekundy, aby jej kierowca zobaczył na prędkościomierzu trzycyfrową prędkość.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid jest najszybszą wersją tego modelu w historii. Jej łączna moc wynosi 782 KM, a maksymalny moment obrotowy to 1000 Nm, generowanych przez połączenie silnika 4.0 V8 i jednostki elektrycznej (plug-in hybrid). Silnik V8 dostarcza 599 KM, a elektryczny motor 190 KM.
Żaden seryjnie produkowany samochód elektryczny nie jest w stanie osiągnąć tak wysokiej prędkości maksymalnej jak ta Panamera. Mówimy o imponujących 325 km/h.
88 km w trybie elektrycznym
Panamera Turbo S E-Hybrid potrafi przez kilkadziesiąt kilometrów jeździć bez spalania paliwa. Prawie 26-kilowatowa bateria pozwala na przejechanie do 88 km na samej energii elektrycznej. Gdy silnik elektryczny się rozładuje, można go naładować z ładowarki o mocy 11 kW. Jest to moc mniejsza niż np. w Mercedesach z napędem plug-in hybrid.
Panamera Turbo S E-Hybrid ma wszystko, co potrzebne. Inżynierowie znacznie poprawili system rekuperacji, którego moc wynosi teraz 88 kW. Auto wyposażono w nowe, aktywne zawieszenie, którym można sterować z poziomu smartfona, układ PASM oraz dyferencjał PTV Plus. Przeprojektowano także 8-stopniową przekładnię automatyczną PDK, aby mogła przekazywać tak ogromny moment obrotowy na koła.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid jest nie tylko najszybszym luksusowym modelem tej marki, ale również najszybszym w ogóle. Kierowca testowy potrzebował dokładnie 7 minut, 24 sekund i 172 setnych, aby pokonać tor Nürburgring. Żaden inny seryjny samochód, nawet ponad 800-konny AMG S63, nie jest szybszy.
Jest też nowa Panamera GTS
Porsche uzupełniło swoją ofertę również o wersję GTS. Pod jej maską kryje się silnik V8 biturbo o mocy 500 KM, który przyspiesza do pierwszej setki w 3,8 sekundy. To mniej więcej tyle, ile niegdyś potrzebowało Audi RS6, aby osiągnąć 100 km/h. Prędkość maksymalna Panamery GTS wynosi 302 km/h.
GTS-y zawsze były projektowane z myślą o dostarczaniu większej radości z jazdy niż o biciu rekordów na torach. Dlatego też wersja GTS otrzymała głośniejszy układ wydechowy i wiele elementów, które nadają jej bardziej agresywny design.
„Goła” Panamera GTS kosztuje 764 000 złotych. Panamera Turbo S E-Hybrid to wydatek rzędu przynajmniej 1 111 000 złotych, a wersja Executive to koszt nawet 1 166 000 złotych. Pierwsi klienci odbiorą swoje egzemplarze jesienią 2024 roku.
Ostatni moment na zakup taniego Porsche. Marka staje się dostępna dla mniejszego grona klientów