Dotychczas na trasie ekspresowej S8 Warszawa-Wrocław brakowało stacji ładowania samochodów elektrycznych. Najczęściej korzystałem ze stacji Greenway z ładowarką 140 kW przy „Chacie Walichnowskiej” w Prusaku. Teraz na tej trasie pojawiła się znacznie szybsza ładowarka, o mocy wyższej aż o 60 kW. BP Pulse uruchomiło swoją pierwszą ładowarkę w Polsce, która oferuje 200 kW, zlokalizowaną na MOP-ie Rzgów przy stacji BP. Pierwszy klient naładował swój pojazd ze średnią mocą 180-190 kW. Naładowanie 32 kWh trwało 11 minut.
Łatwiejsze podróżowanie samochodami elektrycznymi
Trasa S8 jest kluczowa dla mieszkańców centralnej Polski, zwłaszcza Warszawy. Mieszkańcy stolicy często wybierają samochody elektryczne do codziennego użytku. Teraz, podróżując do Wrocławia lub dalej na zachód, mogą skorzystać z bardzo szybkiej ładowarki BP.
Gdzie znajduje się najlepsza stacja do ładowania samochodów elektrycznych na świecie? Mamy adres
BP Pulse jest dobrze znane kierowcom na zachodzie Europy, na przykład w Austrii, gdzie sieć posiada wiele stacji. Choć otwarcie stacji w Polsce opóźniło się o dwa lata – planowano je na 2022 rok – w końcu mamy pierwszą stację BP Pulse w kraju.
Kierowcy chwalą BP Pulse za niezawodność. Podczas naszych podróży elektrykami na Zachód nigdy nie spotkaliśmy się z problemami na ładowarkach tej sieci.
Ile jest ładowarek do aut elektrycznych w Polsce? Przybywa sporo, ale bardzo wolnych
200 kW to imponująca moc, zwłaszcza że w Polsce na trasach dostępne są głównie ładowarki o mocy do 140 kW. O uruchomieniu pierwszej stacji BP Pulse w Polsce poinformował na LinkedInie Andrzej Nowakowski, Country Manager BP Pulse na Austrię i Polskę.
Lokalizacja pierwszej stacji BP Pulse w Polsce
Pierwsza stacja BP Pulse znajduje się na MOP-ie Guzew (Rzgów), na południe od Łodzi w kierunku Warszawy. Współrzędne: 51.6329° N, 19.4380°. Kierowcy mogą nie tylko naładować swoje samochody, ale także skorzystać z oferty gastronomicznej BP.
Na polskiej stacji BP Pulse można płacić za ładowanie standardową kartą płatniczą – 1 kWh przy mocy powyżej 100 kW kosztuje 3,25 złotych. Wprowadzono także możliwość rozliczania się kartą BP Fuel & Charge, podobną do karty oferowanej przez Shell. To wygodne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie nie tylko na stacjach BP w całej Europie, ale także w sieciach Greenway, Ionity czy E.go.
Bez tej karty nie wyjeżdżaj elektrykiem za granicę. Zrozumiałem to po 3 tysiącach kilometrów