Audi A5 Coupe już nigdy nie powstanie. Na pocieszenie, koniec z fałszywym wydechem

Przyszłość Audi A5 w wersjach Coupe i Cabrio jest już jasna. Niemcy nie wprowadzą do sprzedaży nowych odsłon tych modeli. „Tradycyjne” A5 jest więc kolejną ofiarą Audi po wycofaniu z oferty modeli TT i R8. Audi w ogóle nie zamierza już produkować Coupe i kabrioletów z silnikami spalinowymi. W odległej przyszłości możliwe są jednak ciekawsze stylistycznie warianty elektryczne, które po części zastąpią TT i R8.

Przypomnijmy, że Audi oficjalnie zaprezentowało nowe A5. Nowy model jest w rzeczywistości nową generacją A4, która musiała zmienić nazwę przez politykę firmy. Zgodnie z nią, parzyste liczby są zarezerwowane dla elektryków.

Audi uprości nam życie, po tym gdy siedem lat temu je utrudniło. Koniec z „50 TFSI” na klapie

I choć wielu fanów marki zasmuci fakt, że A5 Coupe i A5 Cabriolet już nigdy nie powstaną, są też dobre wieści. Niemcy rezygnują z imitacji końcówek układu wydechowego. W ostatnich latach były one często przedmiotem kpin. Klienci marki byli bardzo niezadowoleni z tego rozwiązania. W ciągu ostatniej dekady pojawiło się wiele modeli Audi z fałszywymi sportowymi końcówkami wydechu, w tym poprzednie S5, SQ5 czy S6.

Nowe Audi A5 pierwszym modelem bez fałszywych końcówek układu wydechowego

Zaprezentowane kilka dni temu Audi A5 jest pierwszym modelem marki nowej generacji, który kończy z kontrowersyjnym układem wydechowym. Zresztą od razu rzuca się to w oczy – auto z prawdziwymi, czterema końcówkami wygląda wyraźnie lepiej, wręcz przykuwa uwagę.

Audi SQ5 Sportback TDI (2021)
Audi SQ5 Sportback TDI (2021) – fałszywy wydech

Nasuwa się jednak pytanie, czy inni producenci pójdą śladami Audi? Oczekujemy, że tak. Samochody elektryczne spowodowały, że „spalinówki” stały się towarem bardzo pożądanym. Klienci chcą teraz kupować modele z silnikami spalinowymi „z krwi i kości”, najlepiej takie, które mają duże silniki, nawet kosztem wysokiego spalania.

Audi S5 Avant (2025) - prawdziwy wydech
Audi S5 Avant (2025) – prawdziwy wydech

Audi w najbliższych miesiącach zaprezentuje kolejne nowe modele. Wśród nich znajdą się nowe Q5, A7 (czyli nowe A6), Q7 oraz długo oczekiwane Q9. To ostatnie ma rywalizować na rynku z BMW X7 oraz Mercedesem GLS. Nadal nie jest znana przyszłość modelu A8. Jeśli jednak następca się pojawi, otrzyma nazwę A9/S9. Warto też zaznaczyć, że S8 nigdy nie miało udawanego wydechu.

Nacieszymy się nimi tylko przez kilka lat

Decyzja o rezygnacji z montażu fałszywych końcówek układów wydechowych jest jak najbardziej słuszna. Jednakże do 2033 roku Audi planuje całkowitą transformację w markę czysto elektryczną. Oznacza to, że samochody z silnikami spalinowymi spod znaku czterech pierścieni będą oferowane jeszcze tylko przez niecałą dekadę, przynajmniej w Europie. Tym samym układy wydechowe odejdą w całkowite zapomnienie.

Audi wprowadza do sprzedaży najszybszy model w historii. 925 KM i 0-100 km/h w 2,5 s