Od wielu miesięcy samochody Toyoty dominowały w rankingach sprzedaży. Chociaż japońska marka sprzedała w maju najwięcej samochodów po zsumowaniu wszystkich modeli, najchętniej kupowanym modelem w Polsce w maju nie była Toyota. Liderem został samochód reprezentujący segment C, który w najtańszej wersji kosztuje 103 400 złotych. Nie jest to SUV, wbrew powszechnym preferencjom zakupowym Polaków.
Polacy chętnie kupowali nowe auta w maju
Statystyki pokazują, że Polacy bardzo chętnie kupowali nowe samochody w maju. Nic dziwnego, ponieważ jest to ostatni moment na zakup auta przed wakacjami. Wycieczkom do salonów samochodowych sprzyjała bardzo wysoka temperatura. Maj 2024 roku był najcieplejszym w historii pomiarów na całym świecie. Wiele firm najprawdopodobniej uznało też, że to świetny czas na wymianę flot. Ponad 3/4 wszystkich sprzedanych egzemplarzy trafiło właśnie do klientów flotowych.
Średnio 2,421 Polaków codziennie wyjeżdżało z salonu nowym samochodem. Jak podaje instytut badań rynku motoryzacyjnego Samar, jest to wynik większy aż o 407 egzemplarzy w porównaniu do kwietnia.
Zmiana lidera wśród TOP10 modeli
Toyota pozostaje niekwestionowanym liderem w całkowitym podsumowaniu sprzedaży wszystkich modeli w ofercie. Japończycy sprzedali w Polsce 7,930 samochodów, co jest znacznie lepszym wynikiem niż Skoda, która znalazła 5,538 nabywców. Podium zamknął Volkswagen z liczbą 2,973 sprzedanych aut.
Zaskakująca jest zmiana lidera na liście TOP10 najchętniej kupowanych modeli. Najlepiej sprzedającym się modelem nie jest żaden samochód Toyoty, a Skoda Octavia. Dawno nie było takiej sytuacji, żeby propozycja Japończyków została zdetronizowana w tej kategorii. Skoda Octavia sprzedała się w liczbie 2,322 egzemplarzy, co stanowi potężną przewagę nad drugim w zestawieniu modelem RAV4, który sprzedał się w 1,959 egzemplarzach. Podium zamyka Corolla z liczbą 1,732 sprzedanych aut. Poza podium znalazł się również model Toyoty – Yaris Cross, który osiągnął sprzedaż na poziomie 1,114 sztuk.

W całorocznym podsumowaniu nadal najlepiej wypada Corolla z 12,136 sprzedanymi egzemplarzami. Octavia w całym 2024 roku znalazła 9,957 nabywców. Gdyby Czesi utrzymali majową przewagę w sprzedaży nad Toyotą, mogliby odzyskać koronę w tej kategorii w listopadzie.
Warto jednak odnotować, że plany Skody może pokrzyżować Dacia Duster, zajmująca aktualnie 10. pozycję na liście TOP10 sprzedaży w maju z 763 egzemplarzami. W tym miesiącu na rynku zadebiutowała zupełnie nowa generacja Dustera, która ma wielkie szanse odnieść sukces sprzedażowy.

Najtańsza nowa Skoda Octavia kosztuje 103 400 złotych
Czasy, gdy nową Octavią można było wyjechać z salonu za około 70 000 złotych minęły bezpowrotnie. Dzisiaj klient musi wyłożyć 100 200 złotych za podstawowy wariant. Dokładnie tyle kosztuje wariant Ambition z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Najtańszy automat to wydatek rzędu 112 900 złotych. Warto zauważyć, że Octavia jest oferowana w coraz chętniej wybieranej przez klientów wersji hybrydowej typu plug-in. Ta w Octavii została oparta na silniku 1.4 TSI i generuje 204 KM. Auto wyceniono na przynajmniej 158 100 złotych.
Na pełnym baku za 280 zł przejedzie aż 1050 kilometrów. Możesz nie znać nazwy tego modelu