Toyota pokonana w rankingu sprzedaży modeli w maju 2024 roku. I to nie przez SUV-a

Od wielu miesięcy samochody Toyoty dominowały w rankingach sprzedaży. Chociaż japońska marka sprzedała w maju najwięcej samochodów po zsumowaniu wszystkich modeli, najchętniej kupowanym modelem w Polsce w maju nie była Toyota. Liderem został samochód reprezentujący segment C, który w najtańszej wersji kosztuje 103 400 złotych. Nie jest to SUV, wbrew powszechnym preferencjom zakupowym Polaków.

Polacy chętnie kupowali nowe auta w maju

Statystyki pokazują, że Polacy bardzo chętnie kupowali nowe samochody w maju. Nic dziwnego, ponieważ jest to ostatni moment na zakup auta przed wakacjami. Wycieczkom do salonów samochodowych sprzyjała bardzo wysoka temperatura. Maj 2024 roku był najcieplejszym w historii pomiarów na całym świecie. Wiele firm najprawdopodobniej uznało też, że to świetny czas na wymianę flot. Ponad 3/4 wszystkich sprzedanych egzemplarzy trafiło właśnie do klientów flotowych.

Średnio 2,421 Polaków codziennie wyjeżdżało z salonu nowym samochodem. Jak podaje instytut badań rynku motoryzacyjnego Samar, jest to wynik większy aż o 407 egzemplarzy w porównaniu do kwietnia.

Zmiana lidera wśród TOP10 modeli

Toyota pozostaje niekwestionowanym liderem w całkowitym podsumowaniu sprzedaży wszystkich modeli w ofercie. Japończycy sprzedali w Polsce 7,930 samochodów, co jest znacznie lepszym wynikiem niż Skoda, która znalazła 5,538 nabywców. Podium zamknął Volkswagen z liczbą 2,973 sprzedanych aut.

Zaskakująca jest zmiana lidera na liście TOP10 najchętniej kupowanych modeli. Najlepiej sprzedającym się modelem nie jest żaden samochód Toyoty, a Skoda Octavia. Dawno nie było takiej sytuacji, żeby propozycja Japończyków została zdetronizowana w tej kategorii. Skoda Octavia sprzedała się w liczbie 2,322 egzemplarzy, co stanowi potężną przewagę nad drugim w zestawieniu modelem RAV4, który sprzedał się w 1,959 egzemplarzach. Podium zamyka Corolla z liczbą 1,732 sprzedanych aut. Poza podium znalazł się również model Toyoty – Yaris Cross, który osiągnął sprzedaż na poziomie 1,114 sztuk.

2024 Skoda Octavia Limo
Skoda Octavia (2024)

W całorocznym podsumowaniu nadal najlepiej wypada Corolla z 12,136 sprzedanymi egzemplarzami. Octavia w całym 2024 roku znalazła 9,957 nabywców. Gdyby Czesi utrzymali majową przewagę w sprzedaży nad Toyotą, mogliby odzyskać koronę w tej kategorii w listopadzie.

Warto jednak odnotować, że plany Skody może pokrzyżować Dacia Duster, zajmująca aktualnie 10. pozycję na liście TOP10 sprzedaży w maju z 763 egzemplarzami. W tym miesiącu na rynku zadebiutowała zupełnie nowa generacja Dustera, która ma wielkie szanse odnieść sukces sprzedażowy.

2024 Skoda Octavia Limo
Skoda Octavia (2024) – wnętrze

Najtańsza nowa Skoda Octavia kosztuje 103 400 złotych

Czasy, gdy nową Octavią można było wyjechać z salonu za około 70 000 złotych minęły bezpowrotnie. Dzisiaj klient musi wyłożyć 100 200 złotych za podstawowy wariant. Dokładnie tyle kosztuje wariant Ambition z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Najtańszy automat to wydatek rzędu 112 900 złotych. Warto zauważyć, że Octavia jest oferowana w coraz chętniej wybieranej przez klientów wersji hybrydowej typu plug-in. Ta w Octavii została oparta na silniku 1.4 TSI i generuje 204 KM. Auto wyceniono na przynajmniej 158 100 złotych.

Na pełnym baku za 280 zł przejedzie aż 1050 kilometrów. Możesz nie znać nazwy tego modelu