Oferta pojazdów marki Isuzu w Polsce nie jest może najszersza, ale samochody te znajdują swoich klientów. Bardzo możliwe, że najnowsza propozycja Japończyków sprawiłaby, że zainteresowanie mocno by wzrosło. Najnowszy SUV o nazwie MU-X właśnie zadebiutował i moim zdaniem wygląda naprawdę imponująco.
Nowy SUV Isuzu MU-X nie boi się trudnego terenu
Już pierwsze spojrzenie na Isuzu MU-X nie pozostawia złudzeń. Masywne nadkola, wielki prześwit (235 mm) i opony autostradowo-terenowe H/T z dość agresywnym bieżnikiem robią wrażenie. Bardzo podoba mi się stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia, gdzie zaprojektowane zostały całkiem ładne elementy oświetlenia LED.
Wersja wyposażenia RS nadaje autu nieco sportowego charakteru. Widać tutaj mnóstwo czarnych elementów, takich jak grill, lusterka, dach, felgi czy progi boczne. Drugi wariant, o nazwie Ultimate, posiada nieco inne wypełnienie atrapy chłodnicy i mniej ciemnych akcentów nadwozia.

Różnice między obydwiema wersjami znajdziesz również w kabinie. Decydując się na Isuzu MU-X Ultimate otrzymasz kremową tapicerkę skórzaną w nieco bardziej ekskluzywnym stylu. MU-X RS to natomiast ciemne barwy z kontrastowymi przeszyciami, nadające wnętrzu sportowego charakteru.
Sporo elektroniki i nowoczesnych technologii
Nowe Isuzu MU-X wyposażono w wiele ciekawych opcji, które ułatwiają przemieszczanie się, również w trudnym terenie. Na pokładzie znajdziesz między innymi kamery 360 z opcją generowania widoku spod samochodu, czy elektryczne wspomaganie kierownicy.
Nie brakuje również takich funkcji jak asystent jazdy w korku, asystent utrzymywania pasa ruchu, asystent świateł drogowych czy adaptacyjny tempomat.

SUV jest dość sporych rozmiarów, gdyż mierzy 4860 milimetrów długości. Jego szerokość to 1870 milimetrów, a wysokość 1875 milimetrów. Rozstaw osi to natomiast 2855 milimetrów. Kabina jest 7-osobowa, więc wygodnie przewieziesz całą rodzinę.
W ofercie znalazło się miejsce dla dwóch jednostek napędowych. Pierwsza z nich to wysokoprężny motor 4-cylindrowy o pojemności 1.9 litra, który generuje 150 koni mechanicznych. Drugi natomiast to Diesel o pojemności aż 3.0 litrów, ale również jest to rzędowy silnik 4-cylindrowy. Tutaj do dyspozycji mamy 190 koni mechanicznych.
W standardzie napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Wyjątkiem jest topowa wersja 3.0 RS, w której opcjonalnie możesz zamówić napęd na cztery koła o nazwie Professional 4 WD. Zbiornik paliwa ma aż 80 litrów, więc pokonanie naprawdę długiej trasy nie będzie problemem.

Ile kosztuje Isuzu MU-X?
Samochód pojawił się póki co jedynie na rynku w Tajlandii i tylko tam możesz sprawdzić jego cenę. Najtańszy wariant to wydatek 1 184 000 batów, co można przeliczyć na około 130 000 złotych. Topowa wersja RS z napędem 4×4 i silnikiem 3.0 kosztuje natomiast 1 759 000 batów, czyli około 194 000 złotych.
Aktualnie niestety nie ma żadnych informacji na temat ewentualnego pojawienia się Isuzu MU-X na rynku polskim. Pozostaje mieć więc nadzieję, że taki ruch kiedyś nastanie. Nawet jeśli cena byłaby u nas nieco wyższa, to i tak uważam to za świetną okazję.