Ten samochód będzie zyskiwał na wartości. To pierwszy i zarazem ostatni model tej marki

W obecnych czasach samochody marki Peugeot niekoniecznie kojarzą się nam z bardzo dynamiczną jazdą i szybkim pokonywaniem zakrętów. Francuzi potrafili jednak kiedyś tworzyć naprawdę świetne wozy o zacięciu sportowym. Wystarczy chociażby wspomnieć Peugeota 205 GTI, 405 Mi16 czy 106 Rallye. Zdarzały się również prawdziwe „wyścigówki” w postaci 205 czy 405 w wydaniu Turbo 16. Dziś możemy jedynie liczyć na jeden model z oznaczeniem PSE i niestety dni tej wersji są już policzone.

Peugeot Sport Engineered to krótki epizod w historii Peugeota

Koncepcyjny model oznaczony logo PSE (Peugeot Sport Engineered) mogłeś zobaczyć po raz pierwszy w marcu 2019 roku. Francuzi zaprezentowali wtedy przedprodukcyjną wersję modelu 508 z napędem hybrydowym plug-in. Benzynowy silnik miał generować 200 koni mechanicznych, a kolejne dwie jednostki elektryczne kolejno 110 i 200 koni mechanicznych. Kierowca miał mieć łącznie do dyspozycji 400 koni mechanicznych być w stanie rozpędzić się od 0 od 100 km/h w 4,3 sekundy.

Produkcyjny Peugeot 508 PSE zadebiutował ponad rok później, bo we wrześniu 2020 roku. Pod względem stylistycznym nie różnił się on mocno od konceptu, ale producent nieco obniżył systemową moc układu napędowego. Pod maską pojawił się benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra, wspierany jednostką elektryczną. Auto legitymuje się mocą 360 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym 520 niutonometrów, co pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy.

2023 Peugeot 508 SW PSE
2023 Peugeot 508 SW PSE

Aktualnie w ofercie znajduje się wariant po faceliftingu, który produkowany jest od marca 2024 roku. Dane techniczne się nie zmieniły, ale mamy pewne różnice wizualne. Jedni uważają, że 508 PSE po liftingu wygląda lepiej, innym bardziej podoba się starsze wcielenie tego modelu. Ja osobiście należę raczej do tej drugiej grupy odbiorców.

Jeśli miałeś nadzieję, że znaczek Peugeot Sport Engineered pojawi się wkrótce na innych modelach francuskiej marki, to niestety muszę Cię zasmucić. Producent postanowił zakończyć ten krótki żywot serii PSE. Powstał zatem tylko jeden model, którym jest 508 dostępne w wersji liftback oraz SW czyli kombi. Peugeot chce się bowiem mocniej skupić na tworzeniu aut w pełni elektrycznych.

Peugeot 508 PSE będzie zyskiwał na wartości?

Nie znam dokładnych liczb, ale podejrzewam że Francuzi sprzedali stosunkowo niewiele egzemplarzy 508-mki w wydaniu PSE. Auto jest dość drogie w zakupie i aktualnie jego cena na polskim rynku startuje od 337 200 złotych brutto za liftbacka i 342 200 złotych brutto za kombi. Musisz być dużym fanem marki, żeby wydać tak duże pieniądze na Peugeota.

2023 Peugeot 508 SW PSE
2023 Peugeot 508 SW PSE

Istnieje jednak pewna szansa, że w przyszłości samochód ten będzie zyskiwał na wartości. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość, bo z pewnością nie nastanie to szybko. Póki co masz jeszcze szansę na zamówienie swojego egzemplarza i jeśli utrzymasz go w idealnym stanie to po upływie czasu będziesz w stanie sprzedać auto z zyskiem.

Peugeot zapowiedział jednak, że nadal w ofercie pojawią się nacechowane sportowo modele, lecz będą one posiadały napęd wyłącznie elektryczny. Zmieni się również nazewnictwo i już nigdy więcej nie zobaczymy oznaczenia Peugeot Sport Engineered.